długi

zobacz inne tematy
Miliardowe długi za telefon i Internet. Polacy chętnie z nich korzystają, ale nie chcą płacić

Miliardowe długi za telefon i Internet. Polacy chętnie z nich korzystają, ale nie chcą płacić

Internet i telefon to narzędzia, bez których nie wyobrażamy sobie dzisiaj życia. Nie służą już tylko do komunikowania, ale pozwalają na dostęp do wielu usług, stanowią centrum rozrywki, są przydatne w nauczaniu. Niestety mimo tylu zalet opłacanie rachunków za nie znajduje się na czele listy priorytetów płatności. W Krajowym Rejestrze Długów jest notowanych 232 tys. dłużników, którzy zalegają operatorom telekomunikacyjnym prawie miliard złotych.

Generacja Z chce mieć luksus na kredyt. Jak zadłużają się Polacy?

Generacja Z chce mieć luksus na kredyt. Jak zadłużają się Polacy?

Od pomp ciepła, przez kursy językowe i egzotyczne wakacje, po opał na zimę – Polacy zadłużają się na różne rzeczy w zależności od tego, na jakim etapie życia się znajdują. Ich zaległości finansowe, widniejące w Krajowym Rejestrze Długów, przekraczają już 45 mld zł. Banki, firmy pożyczkowe, telekomy i dostawcy innych usług upominają się o spłatę z pomocą firm windykacyjnych. Jednak każda grupa wiekowa dłużników ma swoje cechy, które sprawiają, że odzyskiwanie należności od osób z generacji Y wygląda zupełnie inaczej niż od pokolenia baby boomers.

Rosną długi w gastronomii. Powodem inflacja i ogromne skoki cen

Rosną długi w gastronomii. Powodem inflacja i ogromne skoki cen

Branża HoReCa ma coraz większe problemy finansowe - w ciągu ostatniego roku jej łączne zadłużenie wzrosło o 14 proc. i na koniec lutego wyniosło 311,6 mln zł. Inflację najmocniej odczuły restauracje i firmy cateringowe. Eksperci ostrzegają, że sytuacja w szybko się nie poprawi, a problem z płatnościami w sektorze HoReCa może się pogłębiać.

Zadłużenie przedsiębiorstwa w pandemii. Jak starać się o oddłużenie?

Zadłużenie przedsiębiorstwa w pandemii. Jak starać się o oddłużenie?

Ubiegły rok był czasem próby dla wielu przedsiębiorców. Szczególnie z branż sparaliżowanych obostrzeniami, wśród których wymienić trzeba hotelarstwo, gastronomię, eventy, transport osobowy, kina i teatry. Należy również pamiętać, że wokoło tych poturbowanych firm znajdują się często dziesiątki innych, które stanowią zaplecze dostarczające dobra oraz usługi komplementarne.