Szachy pomagają w biznesie. Uczą nie tylko cierpliwości i spokoju

fot. Adobe stock
fot. Adobe stock
Królewska gra wkracza z wielkim hukiem do biznesu, bo uczy planowania, podejmowania decyzji, analizowania błędów i tworzenia strategii. W firmach powstają więc kluby szachowe, a ten sport dla umysłu zaczyna być traktowany podobnie jak basen, squash czy siłownia.

Szachy, choć znane od setek lat, dziś przebojem wchodzą do polskiego świata biznesu. Pojawiają się mówcy i trenerzy szachowi przekazujący w przystępny sposób, na czym polega moc i urok tej starej „królewskiej gry”, a także dlaczego warto w szachy grać, szczególnie prowadząc swój biznes lub planując karierę. – Szachy uczą planowania długoterminowego, podejmowania decyzji, ale też cierpliwości, spokoju, panowania nad sobą i szacunku dla przeciwnika. Szachy zmuszają do wypracowania strategii i taktyki, a to bardzo ważne elementy w biznesie – tłumaczy Michał Kanarkiewicz, szachista, trener strategicznego myślenia, autor sześciu książek szachowych, w tym popularnego podręcznika: „Strategie szachowych mistrzów w biznesie”. – Moim celem jest nauczenie 10 mln Polaków myślenia strategicznego za pomocą gry w szachy – deklaruje Kanarkiewicz, a jednym z narzędzi do osiągnięcia tego celu ma być jego autorski program „ABC szachów”, od kwietnia 2020 r. emitowany w TVP 3. 

Od początku swej działalności w 2016 r. ten energiczny mówca szachowy dał już kilkadziesiąt wykładów na temat strategii w szachach i biznesie. Jego firma przeszkoliła 14 tys. profesjonalistów z całej Polski. Podczas wystąpień mówi zwykle do wyższej kadry zarządzającej. W zeszłym roku dawał wykład na wydawałoby się niszowy temat: „Strategia mistrzów szachowych”, dla ponad 5 tys. pracowników korporacji zgromadzonych...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 8/2020 (59)

Więcej możesz przeczytać w 8/2020 (59) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY