Startup Hype Me pozyskał ponad 1,2 mln złotych finansowania na etapie pre-seed
fot. materiały prasoweHype Me to nowa platforma, która łączy fanów z ich idolami. Jako pierwsza w Polsce umożliwia każdemu zamówienie w pełni spersonalizowanego wideo od znanej osobistości – np. aktora, muzyka, sportowca, dziennikarza, youtubera, czy influencera. Nagrane wideo jest unikalne i niepowtarzalne, stworzone i przeznaczone dla konkretnego użytkownika.
Aplikacja działa w formie marketplace, w modelu T2C (talent-to-customer). Znane osobowości oferują za jej pośrednictwem nagranie spersonalizowanego wideo, na wybraną okazję (mogą to być np. życzenia urodzinowe, zaproszenie na imprezę, gratulacje z okazji ślubu czy zakończenia szkoły), za które otrzymają wynagrodzenie od użytkowników. Gwiazdy wspierają też wybrane przez siebie fundacje i inne organizacje charytatywne, z którymi dzielą się częścią swoich przychodów.
Hype Me jest aplikacją mobilną dostępną na systemy iOS i Android, a płatności obsługiwane są w formie zakupów w aplikacji. Sama rezerwacja nagrania jest bezpłatna, użytkownik płaci dopiero w momencie, w którym jest ono gotowe do pobrania. Dzięki temu płatności są całkowicie bezpieczne, a użytkownik ma gwarancję otrzymania swojego wideo.
Założycielem i CEO Hype Me jest Mikołaj Czajkowski, który od początku roku 2017 pełnił funkcję prezesa spółki technologicznej Move Closer, rozwijając ją z kilkuosobowego butiku do ponad 30-osobowego software house. W początkowym okresie Move Closer stanowiło zaplecze technologiczne Hype Me. Doradcami spółki są m.in. Wojtek Sadowski i Konrad Kwiatkowski, współzałożyciele polskiego startupu Packhelp.
Teraz Hype Me pozyskało 1,2 mln złotych w rundzie pre-seed, której przewodził fundusz Kogito Ventures, koinwestujący z Aniołami Biznesu w ramach programu PFR Biznest. Środki od inwestorów zostaną przeznaczone na dalszy rozwój produktu i działania marketingowe, które pomogą w pozyskiwaniu nowych talentów i użytkowników.
– Cieszymy się, że możemy wesprzeć tak zdolny i dynamiczny zespół jak Hype Me. Jesteśmy pod wrażeniem, jak szybko udało im się zbudować produkt i jak sprawnie przekonali do niego środowisko influencerów. Wierzymy, że Polska jest bardzo dobrym rynkiem, aby eksperymentować w sektorze influencer marketingu, ze względu na jego bardzo wysoką dynamikę w porównaniu z większością rynków europejskich. Działalność Hype Me doskonale wpisuje się w trend tzw. passion economy, czyli poszerzanie kanałów, w których ludzie mogą zarabiać pieniądze, realizując swoje pasje – mówi Łukasz Obuchowicz, Partner w Kogito Ventures.
– Od samego początku obserwuję boom na Instagram i narodziny influencer marketingu w Polsce. Wiele gwiazd zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest budowa i dbałość o relacje z ich publicznością, ale to trudne zadanie. Hype Me jest rozwiązaniem, które pozwoli znanym osobom na bezpośredni kontakt z fanami, a fanom na otrzymanie miłej i osobistej wiadomości od idola lub na sprawienie niezapomnianego prezentu bliskim – mówi Mikołaj Czajkowski, założyciel i CEO Hype Me.