Startup HearMe łączy się z czeskim Hedepy. Platforma zaoferuje 1000 specjalistów od zdrowia psychicznego

Nowa usługa: Hedepy for Business
Połączenie HearMe z Hedepy zaowocowało utworzeniem nowej usługi – Hedepy for Business. Jest to obecnie jedyna platforma w regionie CEE, która jest w stanie zapewnić jednolity standard usług w obszarze wellbeingu na całym tym obszarze. Zespół ponad 1000 ekspertów świadczy wsparcie psychologiczne zarówno klientom indywidualnym, jak i biznesowym.
Dla międzynarodowych organizacji kluczowe jest, że specjaliści Hedepy for Business mogą prowadzić terapię w ponad 10 językach. Umożliwia to pracodawcom, korzystającym z jednego narzędzia, oferowanie pracownikom z różnych lokalizacji ustandaryzowanego pakietu usług. Obejmuje on:
- Psychoterapię
- Badania nastroju w organizacjach
- Webinaria
- Treści edukacyjne wspierające dobrostan psychiczny zespołów.
Model działania w środowisku biznesowym pochodzi od polskiego startupu HearMe, który wniósł do Hedepy for Business swoje know-how, a także ponad 250 klientów biznesowych oraz bazę około 150 specjalistów, w tym psychologów, psychoterapeutów, coachów, dietetyków i fizjoterapeutów.
Katarzyna Gryzło, założycielka HearMe, komentuje:– Dzięki wnikliwej obserwacji rynku stworzyliśmy unikalny pakiet rozwiązań, które wpisują się w potrzeby współczesnych pracowników, a tym samym są narzędziem realnie wspierającym działy HR w ich codziennej pracy. Dbamy o dobrostan pracowników, pomagamy szybko i skutecznie rozwiązywać problemy, wspieramy w interwencjach kryzysowych i pomagamy planować działania. Nasze holistyczne i nieszablonowe podejście do kwestii benefitów pracowniczych zostało zauważone przez inwestora, który docenił zarówno nasz potencjał merytoryczny, jak i biznesowy. Wymiernym efektem tego jest fakt, że jako polski zespół będziemy odpowiadali za rozwijanie nowej marki w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej”
Wzmocnienie pozycji na rynku CEE
Hedepy, działające dotychczas w 9 krajach Europy Środkowo-Wschodniej, koncentrowało się na terapiach indywidualnych. HearMe wniósł swoje doświadczenie w obsłudze klienta biznesowego, co poszerza obszar działalności całej platformy.
Twórcy HearMe, Adam Radzki i Katarzyna Gryzło, pozostają w strukturach kierowniczych Hedepy i stają się udziałowcami czeskiej spółki. Adam Radzki jako Chief Growth Officer będzie odpowiedzialny za rozwój sprzedaży w Polsce oraz kolejne fuzje i przejęcia (M&A). Katarzyna Gryzło pokieruje marketingiem B2B całej grupy, przenosząc polskie modele biznesowe na inne rynki. Ma to przyczynić się do realizacji strategii rozwoju Hedepy, opierającej się na łączeniu opieki online z formą stacjonarną oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
Lukáš Krčil, CEO i współzałożyciel Hedepy, podkreśla: – Dzięki HearMe zyskujemy silne kompetencje w zakresie zdrowia psychicznego w firmach. Zainspirowało nas ich know-how i jakość usług, które wspólnie możemy rozwijać także na innych rynkach. W przyszłości planujemy inwestować w ten obszar jeszcze więcej energii i dostarczać innowacje firmom dbającym o swoich pracowników. Równocześnie połączenie integrujące firmy z regionu Europy Środkowo-Wschodniej, które w swoim DNA mają silną kulturę przedsiębiorczości, pozwala na intensywną ekspansję biznesową i sprawia, że zyskujemy jako cel inwestycyjny.
Hedepy już teraz jest liderem na rynku psychoterapii online w Słowacji, Rumunii i Grecji, a także należy do czołowych dostawców w Słowenii, na Węgrzech, Litwie i Ukrainie. Platforma współpracuje z około 1000 terapeutami, dostarczając setki tysięcy sesji rocznie.
Dalsze plany i inwestycje
Fuzja dodaje ponad 80 klientów korporacyjnych i ponad 120 specjalistów do Hedepy. Firma planuje osiągnąć rentowność do końca 2025 roku z prognozowanym GTV (Gross Transaction Value) na poziomie 13 milionów euro i przygotowuje się do nowej rundy inwestycyjnej.
Jan Davídek, partner w Purple Ventures, inwestor Hedepy, zaznacza:– Cieszy nas, że Hedepy nadal potwierdza swoją silną pozycję na rynku i dowodzi, że zmierza w dobrym kierunku. Udana fuzja z polską platformą stworzyła solidne podstawy do rozwoju usług korporacyjnych i toruje drogę do dalszych przejęć.
W przyszłości Hedepy planuje łączyć opiekę online z osobistymi wizytami oraz odpowiedzialnie integrować sztuczną inteligencję w swoje usługi.
Lukáš Krčil dodaje:– AI stanowi duży postęp technologiczny i coraz częściej znajduje swoje miejsce w opiece nad zdrowiem psychicznym. Tym ważniejsze jest, aby do jej wykorzystania podchodzić przemyślanie i odpowiedzialnie. Nad tym właśnie teraz pracujemy.