Salon Orange w zielonych barwach
Zielony salon Orange, fot. materiały prasoweZielony salon Orange to wyjątkowy koncept wśród wszystkich krajów Grupy Orange, w którym operator prezentuje swoje produkty i usługi, a także rozwiązania, zachęcające klientów do zmiany nawyków w kierunku bardziej zrównoważonym i wspólnego dbania o planetę. Salon oferuje bardzo szeroki wybór telefonów odnowionych (ok. 30 proc. prezentowanych urządzeń) oraz akcesoriów przyjaznych środowisku (ok. 40 proc. ekspozycji). Telefony odnowione to urządzenia ze zwrotów, a także używane, które dostały drugie życie dzięki profesjonalnej odnowie. To dobre rozwiązanie dla użytkownika jak i środowiska. Używane, odnowione telefony spełniają klasę A+, czyli najwyższą z możliwych. Wyglądają i działają tak, jak fabrycznie nowe telefony.
- W Zielonym salonie szczególne miejsce będą miały produkty i usługi o mniejszym wpływie na środowisko oraz treści edukacyjne dotyczące ochrony klimatu. Rozwiązania, które teraz wprowadzamy będziemy rozszerzać również w innych miejscach w naszej sieci sprzedaży. Zapraszamy serdecznie do odwiedzenia tego wyjątkowego salonu i wspólnych działań na rzecz planety – powiedziała podczas otwarcia salonu Jolanta Dudek, wiceprezeska zarządu ds. rynku konsumenckiego.
Orange zachęca klientów do zmiany nawyków i wspólnego zadbania o planetę
Koncept zakłada też większą ekspozycję treści edukacyjnych dotyczących odpowiedzialnych środowiskowo produktów i ofert operatora, jego starań w zakresie redukcji własnego wpływu na środowisko i realizacji celów klimatycznych, a także możliwości włączenia się w nie klientów.
W Zielonym salonie Orange klienci znajdą:
- więcej informacji o elementach programu Re: odkupie przez Orange używanych smartfonów, zbiórki starych i zniszczonych telefonów komórkowych do bezpiecznego recyklingu, możliwości naprawy w ramach oferty Ochrona Smartfona;
- wybrane modele telefonów z wysoką oceną Eco-Rating (czyli na przykład łatwiejsze w naprawie czy mniej obciążające środowisko w procesie produkcji) i duży wybór eko-akcesoriów (np. wytworzonych z plastiku pochodzącego z recyklingu, energooszczędnych czy biodegradowalnych);
- więcej widocznej informacji o działaniach Orange Polska dla klimatu i środowiska, w szczególności o mierzalnych celach klimatycznych i postępach w ich realizacji;
- odświeżony design i cyfrowe rozwiązania, które pozwalają ograniczyć zużycie papieru w salonie niemal do zera.
Salon działa w dni robocze od godziny 9.00 do godziny 17.00.
Cele klimatyczne Orange
Orange Polska od lat prowadzi działania minimalizujące swój wpływ na środowisko. W 2021 roku ogłosił cele klimatyczne z nadrzędnym celem osiągnięcia neutralności klimatycznej netto do 2040 roku. Do 2025 roku operator zredukuje emisje własne o ponad 65 proc. (w porównaniu do roku 2015) i chce wykorzystywać w swojej działalności więcej z energii ze źródeł odnawialnych – co najmniej 60 proc. W połowie 2022 roku emisje własne Orange Polska były już o 33 proc. niższe w porównaniu do 2015 – a wkrótce ogłosi wyniki redukcji na koniec ubiegłego roku. Jednocześnie operator podejmuje działania dotyczące emisji w łańcuchu wartości (dostawcy, klienci, pracownicy – tzw. zakres 3 emisji), które również objęte są celem neutralności klimatycznej.
Operator ma w swoim portfolio Orange Flex – pierwszą usługę telekomunikacyjną w Polsce w pełni neutralną klimatycznie. Co roku ponad pół miliona urządzeń dzierżawionych klientom Orange Polska na czas świadczenia usług telekomunikacyjnych jest odnawianych. Z kolei Orange Energia oferuje klientom indywidualnym energię pochodzącą w 100 proc. ze źródeł odnawialnych, a także instalacje fotowoltaiczne wraz z atrakcyjnym rozliczeniem 100 proc. wartości energii.