Portal Ministerstwa Finansów wyłączony. Przedsiębiorcy bez dostępu przez 13 godzin

ministerstwo finansów
Portal Ministerstwa Finansów wyłączony / Fot. Shutterstock/Piotr Swat
Ministerstwo Finansów zapowiedziało prace serwisowe, które spowodują całkowite wyłączenie portalu e-dokumenty.mf.gov.pl. Niedostępność potrwa 13 godzin i dotknie wszystkich przedsiębiorców korzystających z elektronicznych rozliczeń podatkowych.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

— Już 29 maja 2025 r. w godzinach 7:00-20:00, środowisko e-dokumenty.mf.gov.pl będzie niedostępne z uwagi na prowadzone prace serwisowe. Przepraszamy za utrudnienia — czytamy w oficjalnym komunikacie resortu.

Które dokumenty nie będą dostępne

W czasie wyłączenia niemożliwe będzie wysłanie kluczowych dokumentów elektronicznych:

  • JPK_VAT
  • JPK_PD
  • JPK na żądanie
  • CUK
  • ALK
  • ITP i ITP-Z
  • PSP
  • DPI
  • SME

Jak uniknąć problemów z rozliczeniami?

Przygotuj dokumenty wcześniej — to najważniejsza zasada przed planowaną przerwą techniczną. Księgowi i przedsiębiorcy powinni wysłać wszystkie niezbędne pliki najpóźniej do 28 maja do godziny 23:59.

Brak wysłania dokumentów na czas może skutkować opóźnieniami w rozliczeniach oraz potencjalnymi karami ze strony urzędu skarbowego. Szczególną uwagę należy zwrócić na terminy składania JPK_VAT, które mają sztywne ramy czasowe.

Portal e-dokumenty.mf.gov.pl wróci do pełnej funkcjonalności 29 maja po godzinie 20:00. Ministerstwo Finansów nie przewiduje przedłużenia prac serwisowych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ