Polskie firmy nie wykorzystują możliwości zbiorów danych

Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock 61
Tylko 6 proc. firm z Polski analizuje duże zbiory informacji – wnika z badań Komisji Europejskiej. W UE gorzej jest pod tym względem tylko na Cyprze.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Tylko 6 proc. firm z Polski analizuje duże zbiory informacji – wnika z badań Komisji Europejskiej. W UE gorzej jest pod tym względem tylko na Cyprze.

Ale słabe wykorzystywanie danych pochodzących np. z mediów społecznościowych to pięta achillesowa nie tylko naszej gospodarki. W całej Unii analizuje je średnio ledwie 10 proc. przedsiębiorstw. Mimo to rynek Big Data stale rośnie. W 2020 r. jego wartość na całym świecie przekroczy 210 mld dol. Teraz wart jest ok. 151 mld dol.

<!-- [if gte mso 9]><xml> </xml><![endif]--> <!-- [if gte mso 9]><xml> Normal 0 false false false EN-US JA X-NONE </xml><![endif]--><!-- [if gte mso 9]><xml> </xml><![endif]--> <!-- [if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} </style>

Najmniej z potencjału Big Data czerpią najmniejsze podmioty gospodarcze: w Polsce tylko 5 proc. małych przedsiębiorców, 8 proc. średnich i 18 proc. dużych. Jeśli chodzi o zakres analizowanych danych, firmy najczęściej korzystają z informacji geolokalizacyjnych z urządzeń przenośnych oraz z danych generowanych w mediach społecznościowych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ