Polski fundusz wychodzi z inwestycji w firmę tworzącą pobocza torów F1

Tor Formuły 1
Tor Formuły 1, fot. Shutterstock
Avallon MBO – fundusz private equity specjalizujący się w wykupach menedżerskich sprzedał swoje udziały w spółce Novo Tech austriackiej firmie z branży tworzyw sztucznych Isosport. To jej pierwsza inwestycja w Polsce.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Novo Tech to producent wysokiej jakości wyrobów polietylenowych dla sektora samochodowego, przemysłowego, rolniczego oraz dla gospodarstw domowych. Wśród klientów polskiej spółki są globalne marki z branży motoryzacyjnej, m.in. Daimler i Scania, a dla gospodarstw domowych, takie jak IKEA, czy Castorama. 

Wyjście po siedmiu latach

Novo Tech był częścią portfela inwestycyjnego Avallonu od 2015 r. w ramach funduszu Avallon MBO II. Spółka posiada dwa zakłady produkcyjne działające jako niezależne podmioty prawne – w Polsce i w Rumunii. Posiada też stały, międzynarodowy zespół  sprzedażowy w Belgii. W 2021 r. Novo Tech zatrudniał 158 osób, prowadząc sprzedaż na ponad 50 rynkach na całym świecie. 

– Naszym celem było wspieranie spółki w jej dalszej międzynarodowej ekspansji. Dzięki stabilnemu finansowaniu spółka mogła też prowadzić prace badawczo rozwojowe, wprowadzać nowe produkty do swojego portfolio i z powodzeniem dostarczać je na światowe rynki, będąc także stałym kontrahentem największych globalnych marek. To przełożyło się na wyniki spółki – ubiegły rok był najlepszy w jej dotychczasowej historii. Sprzedaż w 2021 r. wyniosła 83,35 mln zł, a EBIDTA 21,2 mln zł – mówi Mirosław Janicki, dyrektor inwestycyjny, odpowiedzialny w Avallon za transakcję. – Niedawno ogłaszaliśmy wyjście ze spółki Stangl, a Novo Tech jest kolejnym udanym exitem Avallonu w bardzo krótkim czasie.

Polscy youtuberzy. Nasz ranking

Co produkuje Novo Tech?

Novo Tech od lat rozwija swoje flagowe rozwiązania – to jedna z nielicznych polskich firm wykorzystujących technologię ciągłego formowania wtryskowego (CIM) w produkcji polietylenowej. Spółka zajmuje się produkcją mat przeciwrozbryzgowych produkowanych pod marką Clear Pass dla samochodów ciężarowych. Wśród jej stałych kontrahentów w tym obszarze są  m.in. Daimler, Scania, Paccar, Schmitz, Cargobull, Krone. Polska spółka postrzegana jest również jako jeden z wiodących producentów mat wejściowych przeznaczonych dla gospodarstw domowych oraz innych związanych z nimi artykułów przemysłowych i AGD, sprzedawanych na globalnych rynkach pod marką AstroTurf. Gama artykułów AstroTurf obejmuje również tak wymagające produkty jak maty sztucznych stoków narciarskich czy pobocza torów Formuły 1.

– Nasza strategia rozwoju koncentruje się na dywersyfikacji naszej działalności oraz znajdowaniu i skutecznym zajmowaniu rynków niszowych. Nasze innowacyjne rozwiązania dostosowujemy do indywidualnych potrzeb naszych klientów. Wraz z przejęciem Novo Tech dalej poszerzamy nasze portfolio i wchodzimy na nowe rynki – tłumaczy Karl Mad, dyrektor zarządzający Isosport. – Te aspekty w połączeniu z wieloma udanymi doświadczeniami w transakcjach M&A sprawiają, że Isosport jest dobrym partnerem dla spółki Novo Tech. Koncentracja na tych strategicznych obszarach biznesowych, odpowiada również wizji strategicznej, jaką prezentuje Constantia Industries AG. 

Po wyjściu z Novo Tech w portfelu Avallonu znajduje się jeszcze 6 spółek, w tym Globema – dostawca oprogramowania geoprzestrzennego, Norlys – producent sprzętu oświetleniowego, Clovin – przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją środków czystości, producent soków i napojów Wosana, spółka marketingowa EDC Expert oraz platforma zakupowa Marketplanet.

ZOBACZ RÓWNIEŻ