Patronaty My Company Polska

Patronaty My Company Polska
Patronaty My Company Polska, fot. materiały prasowe
Oto wydarzenia, które objęliśmy swoim patronatem!
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 7/2022 (82)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Anna Ficner i Fabio Ruga mistrzami Europy w bieganiu po schodach

X Bieg Na Szczyt Rondo 1 za nami. Kilkuset amatorów biegania po schodach pokonało 38 pięter prowadzących do mety z widokiem na Warszawę. W ramach zawodów odbyły się też Towerrunning European Championships 2022, które wyłoniły mistrzów Starego Kontynentu w tej zyskującej na popularności dyscyplinie sportu. Zostali nimi reprezentantka Polski Anna Ficner oraz Fabio Ruga z Włoch.

Bezkonkurencyjna wśród kobiet okazała się ponownie Anna Ficner, dla której był to piąty triumf w Rondo 1 w karierze. Powtórzyła też tym samym swój sukces z 2016 r., kiedy również w warszawskim biurowcu sięgnęła po złoty medal mistrzostw Europy.

Niezwykle zacięta była rywalizacja wśród mężczyzn. Stawiany w roli faworyta Niemiec, Christian Riedl, musiał tym razem uznać wyższość Włocha, Fabio Rugi. Reprezentant Italii okazał się minimalnie szybszy w obu seriach i ostatecznie triumfował z łącznym wynikiem 7:31,78, wyprzedzając Riedla o nieco ponad 9 s. Podium mistrzostw Europy uzupełnił Tomas Macecek z Czech. Poza rywalizacją o medale w Rondo 1 odbył się bieg dla amatorów, który ukończyło prawie 400 osób. Najszybsi wśród nich okazali się Robert Sadzik oraz Magdalena Gąbka.

X Bieg Na Szczyt Rondo 1 był też tradycyjnie wydarzeniem o charakterze charytatywnym. W ramach imprezy zebrano kwotę ponad 43 tysięcy złotych.

Kongres Firm Rodzinnych we Wrocławiu

Ponad 350 osób uczestniczyło w tegorocznym Kongresie Firm Rodzinnych, który odbył się 7 czerwca. Wydarzenie integruje dolnośląskich przedsiębiorców, promuje polskie marki oraz popularyzuje wiedzę o firmach rodzinnych.

Doroczne wydarzenie jest miejscem spotkania dla przedsiębiorców rodzinnych, którzy mogą tu zaktualizować wiedzę i zgłębić aktualne trendy dzięki obecności ekspertów i analityków, wymienić się doświadczeniami i uczyć od siebie wzajemnie poprzez konkretne przykłady i historie.

– W tym roku wybrzmiał wątek regionalności, o którym coraz częściej się mówi w kontekście łańcuchów dostaw, które powinny być już nie tylko tanie, ale przede wszystkim bezpieczne. Firmy rodzinne są w tym obszarze niezastąpionym partnerem biznesowym, ponieważ pozwalają na skrócenie łańcucha dostaw, a ich właściciele własnym nazwiskiem gwarantują rzetelność. Silnie identyfikują się też ze swoim regionem, a w szerszym ujęciu współpraca z nimi powoduje zatrzymanie kapitału w kraju, co przekłada się na wsparcie rynku lokalnego – relacjonuje dr hab. Krzysztof Safin, prof. WSB, inicjator Kongresu Firm Rodzinnych.

Jak wskazuje nazwa piątej edycji kongresu – „Odnowa od nowa”, tematem tegorocznych dyskusji było odnajdywanie się przedsiębiorców w rzeczywistości ulegającej w ostatnich latach znaczącym przemianom. Sesje plenarne poświęcone były najnowszym trendom, współpracy dużych partnerów biznesowych z mniejszymi przedsiębiorcami, którymi są często właśnie lokalne firmy rodzinne. Dyskutowano również o Polskim Ładzie i sukcesji, która choć jest tematem nierozerwalnie związanym z samym faktem istnienia firmy rodzinnej, to zaczyna być postrzegana w nowym ujęciu.

Symulacja tworzenia startupu na PGE Narodowym

Za nami trzy dni intensywnej rywalizacji na Econverse 2022, pierwszej w Polsce młodzieżowej symulacji tworzenia startupu, która odbyła się 8–10 czerwca na PGE Narodowym w Warszawie. Spośród 20 unikatowych pomysłów jury aniołów biznesu wybrało trzech zwycięzców. Najlepszym projektem wydarzenia okazał się Colloportus, narzędzie sprawdzające umowy użytkowania usług internetowych pod kątem niekorzystnych zapisów. Drugie miejsce przypadło platformie Freebook, która ma zapewniać darmowy dostęp do książek w modelu reklamowym. Podium zamknęło EmployMe – narzędzie, które ma stworzyć uczciwszą rekrutację zawodową, skupioną na umiejętnościach kandydata a nie jego rasie czy płci. Na podstawie AI EmployMe będzie też tworzyć spersonalizowane ścieżki kariery, które pokażą jak dokształcić się na dane stanowisko.

Pierwsza edycja Econverse okazała się sukcesem, dlatego niebawem odbędzie się kolejne tego typu wydarzenie.

Our Future Forum na warszawskim Zamku

W Warszawie 4 czerwca zakończyło się Our Future Forum – jedna z największych polskich konferencji edukacyjnych. Wydarzenie zostało zorganizowane przez Our Future Foundation, organizację zrzeszającą polskich studentów najlepszych światowych uniwersytetów. Przez dwa dni ponad 400 uczestników debatowało na Zamku Ujazdowskim nad stanem polskiego systemu szkolnictwa i rozwiązaniami, które mogą powstrzymać postępujący „drenaż mózgów”.

W trzeciej odsłonie Our Future Forum wzięło udział 400 osób, wśród nich licealiści, studenci, działacze społeczni, przedsiębiorcy i politycy. W ciągu ostatnich lat konferencja stała się jednym z najbardziej istotnych wydarzeń o charakterze edukacyjnym w Polsce. W tym roku ponad 1 tys. licealistów złożyło aplikację i starało się o miejsce na stacjonarnej odsłonie forum. Komisja wyłoniła 400 z nich, którzy zostali zaproszeni do Warszawy na debaty dotyczące przyszłości polskiej edukacji i wyrównywania szans młodych Polaków z mniejszych ośrodków. Tematem przewodnim tegorocznego wydarzenia było – „Jak wykorzystać potencjał polskiej emigracji studenckiej?”. Ponad 40 prelegentów debatowało także o miejscu historii w polskiej edukacji, stworzeniu atrakcyjnych warunków dla młodych doktorantów czy przygotowaniu uczniów do wyzwań współczesnego rynku pracy. Wśród zaproszonych mówców byli m.in.: Michał Sapota (HRE Investments), Agnieszka Flach (Enea SA), Tomasz Rega (Krajowa Grupa Spożywcza S.A.), Katarzyna Pisarska (EAD), Maciej Kawecki (Instytut Lema), Zuzanna Piasecka (BGK), Krystian Kamyk (Kearney) czy Paweł Ernst (Fundacja KGHM).

Kongres Stolarki Polskiej pod znakiem ekonomii, ekologii i marketingu

12. odsłona Kongresu Stolarki Polskiej dobiegła końca. W wydarzeniu wzięło udział niemal 300 osób, a na scenie, w ramach trzech bloków tematycznych, wystąpiło aż 16 ekspertów. Uczestnicy dyskutowali o szansach i zagrożeniach dla branży stolarki budowlanej w dobie kryzysu oraz związanych z nim przemian politycznych, ekonomicznych i społecznych. Kongresowy dzień zakończyła uroczysta gala, podczas której wręczono branżowe nagrody i wyróżnienia.

W poprzednim roku, z uwagi na pandemiczne obostrzenia, Kongres Stolarki Polskiej miał wyjątkowo charakter digitalowy. Tym razem nie było już przeszkód, aby spotkać się na żywo i rozmawiać o przyszłości branży. Dlatego w czwartek, 26 maja br., do hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie przybyli licznie przedstawiciele firm z sektora stolarki budowlanej, reprezentanci świata biznesu, nauki i polityki oraz dziennikarze.

Galeria zdjęć z Kongresu dostępna jest na stronie internetowej wydarzenia.

Enactus UEP i Milo app zwycięzcami konkursu Enactus Poland National Competition 2022

9 czerwca odbył się Finał Konkursu Enactus Poland National Competition 2022.

W tym roku na najwyższym stopniu podium stanął zespół Enactus Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, zyskując tym samym tytuł Enactus Poland National Competition Champion. Projekt Milo, którego są dumnymi ambasadorami, to aplikacja pomagająca osobom mierzącym się z problemami chorób psychicznych. Milo app zawiera opcje journalingu, chatbota oraz możliwość komunikacji z psychologiem, terapeutą lub psychiatrą. Na drugim stopniu podium uplasował się zespół Enactus Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zaprezentowany przez nich projekt Sober ma na celu przedstawienie, czym jest społecznie odpowiedzialny biznes. Trzeci najlepszy team tegorocznego finału to Enactus SGGW, który podzielił się z nami projektem Piccy. Jego idea polega na sprzedaży bluz szytych przez polską szwalnię, na których haft stworzony jest przez dzieci chore onkologicznie.

Enactus jest inicjatywą zrzeszającą ambitnych studentów, którzy stawiają pierwsze kroki w świecie liderów biznesowych. Pod okiem doświadczonych opiekunów planują i realizują autorskie projekty. Wykorzystują nowinki technologiczne, tworząc innowacyjne modele biznesowe, których celem jest wsparcie społeczności lokalnych.

Za nami X edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG

17–18 maja br. w Jachrance odbyła się X edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania działów HR poruszone zostały tematy takie jak: Gender Pay Gap, ochrona sygnalistów, zarządzanie relacjami ze związkami zawodowymi, efektywne formy zatrudniania menedżerów, motywowanie pracowników, aspekty pracy zdalnej hybrydowej, kradzież know-how przez pracowników oraz nowoczesne miejsce pracy.

Na zakończenie pierwszego dnia kongresu uczestnicy wzięli udział w warsztatach integracyjnych – Escape Game. Drugiego dnia odbyły się praktyczne warsztaty dotyczące m.in. zagadnień takich jak: efektywne formy zatrudnienia kadry menedżerskiej i kluczowych specjalistów po wejściu w życie Polskiego Ładu, oddech skutecznie redukuje stres – warsztaty z instruktorem oddechu czy zaangażowani pracownicy – jak nakłonić załogę do przekazywania wartościowych sygnałów?

Dwudniowe spotkanie zamknęła dyskusja panelowa „Pocovidowa organizacja pracy”. Organizatorem kongresu było Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.

Kongres Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG już po raz 12.

1–2 czerwca w Jachrance odbyła się XIII edycja Kongresu Relacji Inwestorskich Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania omawiano: kierunki rozwoju relacji inwestorskich, po co liczyć wskaźniki ESG oraz jak wkomponować czynniki ESG w strategię spółki.

Pierwszy dzień wypełniły trzy bloki dyskusyjne. W pierwszym z nich była mowa o kierunkach rozwoju relacji inwestorskich. Drugi wyjaśnił: po co liczyć wskaźniki ESG, jak dobrze przygotować się do stworzenia strategii ESG spółki, kto potrzebuje danych ESG, zmianę preferencji odbiorców w modelu B2B i B2C oraz raporty ESG oczami odbiorców. W ostatnim bloku prelegenci skupili się na zmianach regulacyjnych raportowania ESG.

Drugiego dnia kongresu odbyły się praktyczne warsztaty. Spotkanie zamknęła dyskusja panelowa „Interaktywna sesja o finansowej informacji poufnej. 

Polscy przedsiębiorcy stawiają na edukację z nowoczesnych technologii

10 czerwca w warszawskim biurze Google’a firma FOTC zorganizowała konferencję Google Cloud for Business.

Wydarzenie było wyjątkową okazją, aby spotkać się wspólnie i porozmawiać o rozwoju transformacji cyfrowej w Polsce oraz roli technologii Google Cloud w biznesie. Na scenie wystąpili eksperci z Google Cloud, FOTC, Allegro, Intel i Edge NPD, którzy opowiedzieli m.in. o tym: jak spersonalizować doświadczenia klientów w branży e-commerce, wykorzystując rozwiązania AI, w jaki sposób firma Allegro buduje środowisko dla dużych ilości danych i z jakimi wyzwaniami w zakresie Big Data mierzy się na co dzień, a także jak optymalizować koszty w chmurze.

Forum IAB 2022: Transformacja na sterydach. Digital w czasach kryzysów

Ponad 90 autorytetów dyskutowało podczas trzech dni Forum IAB 2022 na temat zmian, które zaszły w świecie online przez ostatnie dwa lata. Globalne wydarzenia nie pozostają obojętne dla nas wszystkich, ale odbijają się szerokim echem w branży digital, która przeszła transformację na sterydach, przeskakując o kilka lat w rozwoju. Tegoroczna edycja odbyła się 7–9 czerwca.

Dr Maciej Kawecki poprowadził prelekcję „Świat Lema to już nie przyszłość”, podczas której opowiadał m.in. o tym, że słowo „robot” powstało w… teatrze oraz że sieci neuronowe są w stanie po wyglądzie twarzy człowieka rozpoznać jego wiek z dokładnością do jednego roku. Tadeusz Chełkowski z Patronite opowiedział, jak działa ekonomia twórców oraz czego nauczyła nas ekonomia behawioralna. O tym, jak wygląda dziennikarstwo w świecie cyfrowym, mówił reportażysta Witold Szabłowski.

Gościem specjalnym Forum IAB była Anastasiya Baydachenko z IAB Ukraine, która wygłosiła prelekcję „The war in Ukraine and digital industry: impact, challenges and opportunities”. Opowiedziała, jaką rolę odegrały nowe technologie podczas wojny i jak ułatwiły władzom w Kijowie pomaganie rodakom i walkę z rosyjskim agresorem.

Na scenie Forum IAB wystąpiło ponad 90 autorytetów – przedstawicieli branży interaktywnej, dyrektorów i menedżerów globalnych firm, a także przedstawicieli świata nauki. 

baner 970x200
My Company Polska wydanie 7/2022 (82)

Więcej możesz przeczytać w 7/2022 (82) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ