Nielsen uruchomił w Warszawie Innovation Lab

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 7
W ramach projektu firma będzie współpracować z podmiotami zaangażowanymi w promocję i wsparcie sceny start-upów oferujących rozwiązania w obszarze FMCG, big data, data science i zaawansowanej analityki. Nielsen Innovation Lab obejmuje swym zasięgiem Europ

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

 

W ramach projektu firma będzie współpracować z podmiotami zaangażowanymi w promocję i wsparcie sceny start-upów oferujących rozwiązania w obszarze FMCG, big data, data science i zaawansowanej analityki. Nielsen Innovation Lab obejmuje swym zasięgiem Europę Zachodnią i zarządzany będzie z warszawskiego biura firmy. 

Decyzja Nielsena o uruchomieniu projektu i o tym, że jego koordynacja odbywać się będzie z Warszawy, jest nieprzypadkowa. Od 2016 roku w stolicy działa największe Centrum Operacyjne Nielsena, które odpowiada za produkcję i analitykę danych, które są eksportowane do wielu państw europejskich, w których firma prowadzi swoją działalność. W Centrum pracuje ponad 700 specjalistów od zarządzania wielkimi zbiorami danych, korzystających na co dzień z zaawansowanych rozwiązań wspierających analitykę. Dodatkowo, Polska należy do tych krajów, w których promocja współpracy korporacji ze startu-upami jest jednym z priorytetów administracji publicznej. Realizując projekt Innovation Lab, Nielsen nawiązał już współpracę z PARP w ramach projektu Scale-Up.

- Dla Nielsena ciągłe poszukiwanie innowacji technologicznych oraz promocja innowacyjnego sposobu myślenia i działania jest naturalnym procesem. Rynek handlu detalicznego rozwija się w zawrotnym tempie - zawsze staramy się być w centrum tych zmian - mówi Jagoda Zabłocka, szefowa Nielsen Innovation Lab.

- Mamy wiele do zaoferowania start-upom działającym w Polsce i w Europie: od uproszczonych procedur implementacji wypracowanych wspólnie rozwiązań po ogromny zasięg, jaki mamy dzięki skali naszych operacji w Europie - dodaje.

Pierwszy etap funkcjonowania Nielsen Innovation Lab rozpoczął się od nawiązania współpracy z akceleratorem FundingBox, który realizuje autorski, zaawansowany program akceleracyjny IMPACT_Poland. Właśnie rozpoczął się nowy nabór, którego partnerem jest Nielsen. Nabór potrwa do 14 listopada i jest otwarty dla wszystkich zespołów posiadających przynajmniej prototyp produktu lub usługi i które w trakcie trwania programu - we współpracy z partnerem - są w stanie dokonać jego implementacji.

- Udział w IMPACT_Poland to dla startupów wyjątkowa okazja, aby w ramach sprawdzonej metodyki nawiązać współpracę z dużymi przedsiębiorstwami - mówi Tomasz Mazuryk, partner w FundingBox Accelerator.

- Bardzo cieszymy się że do grona partnerów programu dołączył Nielsen, otwiera to nam możliwość wspólnego wspierania niezwykle obiecujących zespołów zajmujących się takimi zagadnieniami jak big data, machine learning czy UI/UX. Zapraszamy najlepszych! - dodaje.

Nielsen w Polsce zatrudnia ponad 1700 osób, co sprawia, że jest to największe biuro firmy w Europie.

FundingBox Accelerator to wiodąca w Europie spółka specjalizująca się we wsparciu dla małych i średnich firm. Prowadzone przez FundingBox programy akceleracji i finansowania kaskadowego zbudowały społeczność ponad 22.000 przedsiębiorców z całej Europy. Ponadto, firma oferuje narzędzia do zarządzania naborami innowacyjnych pomysłów, wspomagając procesy pozyskiwania finansowania ze środków publicznych. 

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ