Maciej Mazur zostanie szefem AVERE

Maciej Mazur
Maciej Mazur
Dyrektor zarządzający PSPA, Maciej Mazur, został wybrany na stanowisko prezydenta The European Association for Electromobility (AVERE). Funkcję szefa największej i najstarszej organizacji kreującej rynek elektromobilności w Europie będzie pełnił co najmniej do połowy 2026 r.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

AVERE to najstarsza organizacja związana z rynkiem zeroemisyjnego transportu w Europie. Została założona w 1978 r. w Brukseli. Poprzez swoich członków, pochodzących z 23 europejskich państw, AVERE reprezentuje ok. 2,6 tys. przedsiębiorstw z całego łańcucha wartości e-mobility oraz blisko 140 tys. posiadaczy i użytkowników pojazdów elektrycznych. Członkami AVERE są organizacje branżowe z takich krajów, jak np. Belgia (EV Belgium), Francja (AVERE France), Hiszpania (AEDIVE), Norwegia (Norsk elbilforening), Polska (PSPA), Słowacja (SEVA), czy Włochy (MOTUS-E).   

20 czerwca, podczas corocznego, walnego zgromadzenia, AVERE wybrało skład nowego zarządu na kolejną, 3-letnią kadencję. Po raz pierwszy w historii prezydentem AVERE został przedstawiciel regionu Europy Środkowo-Wschodniej – Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA.  

Maciej Mazur nowym prezesem AVERE

- Kiedy zakładaliśmy PSPA w 2016 r. nie spodziewaliśmy się, że tak szybko zbudujemy organizację zrzeszającą ok. 240 członków, setki różnych partnerów, w tym liderów biznesu, NGO, instytucje naukowe i miasta. W ciągu kilku lat nasza organizacja stała się w branży e-mobility jedną z największych i najdynamiczniej rozwijających się w Europie. To doświadczenie w budowaniu PSPA, ze wszystkimi wspaniałymi ludźmi i firmami, które wspierały ten proces, doprowadziło mnie tutaj dzisiaj – i dziękuję wszystkim, którzy pomogli nam w tym rozwoju. Jako prezydent AVERE zamierzam pracować nad tym, abyśmy zintensyfikowali wysiłki na rzecz wprowadzenia europejskiego sektora e-mobility w kolejną dekadę. Chciałbym, aby AVERE działało aktywnie, dynamicznie i w sposób, który sprawi, że Europa stanie się jednym ekosystemem elektromobilności, a żadne państwo nie pozostanie w tyle – mówi Maciej Mazur. 

W trakcie najbliższej kadencji w skład zarządu AVERE wejdą także m.in.: Arturo Pérez de Lucia (AEDIVE, Hiszpania), Baerte de Brey (Formula E-Team, Niderlandy), Espen Hauge (dotychczasowy prezydent AVERE, Norwegian EV Association), Patrik Krizansky (SEVA, Słowacja), jak również Marjolaine Blondeau, reprezentująca firmę Tesla. Wybór nowego zarządu AVERE nastąpił w przełomowym momencie dla europejskiego sektora zeroemisyjnego transportu. W 2023 r. wejdą w życie kluczowe akty prawa Unii Europejskiej, takie jak nowelizacja rozporządzenia dt. emisji samochodów osobowych i dostawczych, czy też AFIR – rozporządzenia, które nałoży na wszystkie państwa członkowskie wiążące i ambitne cele w obszarze infrastruktury ładowania. Negocjowane są również inne, bardzo istotne regulacje mające sprzyjać dekarbonizacji transportu (m.in. standard Euro 7) lub wzmocnieniu konkurencyjności europejskiej branży e-mobility (m.in. rozporządzenie Net Zero Industry Act). Jednocześnie, w celu wypełnienia ambitnych celów klimatycznych wyznaczonych postanowieniami Europejskiego Zielonego Ładu, konieczne jest zaadresowanie licznych wyzwań rynkowych, regulacyjnych oraz społecznych związanych z rozbudową stacji ładowania czy rozwojem zeroemisyjnej floty.  

- W tych okolicznościach głos branży elektromobilności powinien wybrzmiewać głośniej niż kiedykolwiek wcześniej. W AVERE zamierzamy skupić się na budowaniu nowych partnerstw i mocniejszym angażowaniu naszych członków z różnych krajów we wspólne inicjatywy, projekty i stanowiska. Chcemy również - w jeszcze większym stopniu niż dotychczas - wykorzystywać potencjał partnerów AVERE w dziedzinie wiedzy eksperckiej. Nasze cele pozostają te same: oparcie europejskiego sektora transportu drogowego na pojazdach o napędzie elektrycznym i uczynienie z Europy, w tym regionu CEE, przemysłowego i kompetencyjnego centrum branży e-mobility. Wszystko po to, aby zdecydowanie wzmocnić pozycję Europy w globalnym łańcuchu dostaw elektromobilności i przyspieszyć elektryfikację transportu na skalę masową – podsumowuje Maciej Mazur. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ