Instagram chce lepiej rywalizować z TikTokiem. Wideo będą miały większy priorytet niż zdjęcia

Instagram postawi na filmy / Fot. Pexels.com
Instagram postawi na filmy / Fot. Pexels.com
"Nie jesteśmy już aplikacją do udostępniania zdjęć" – powiedział Adam Mosseri, dyrektor Instagrama. Ogłosił, że aplikacja wymaga zmian i teraz skupi się bardziej na filmach.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Aplikacja wideo TikTok zyskuje coraz więcej użytkowników i stała się rywalem innych, dużych platform social media. Wiele serwisów chce rywalizować z TikTokiem, dlatego zintegrowało podobny format u siebie. I tak, YouTube postawił na Shorts, Twitter ma Fleets, a Instagram - Reels. Ten ostatni uznał jednak, że wprowadzi jeszcze większe zmiany dotyczące wideo. Ostatnio Adam Mosseri, dyrektor Instagrama, przyznał że filmy będą miały priorytet przed zdjęciami. 

Instagram stawia bardziej na wideo

Mosseri zamieścił wideo na swoim koncie, mówiąc, że ludzie trafiają na Instagram, bo szukają rozrywki, ale jest też ostra konkurencja i pewne rzeczy do zrobienia. "Musimy to zaakceptować, a to oznacza, że pora na zmiany" - dodał. Wyjaśnił przy tym, że aplikacja Instagram (należy do Facebooka) planuje przetestować nowe strategie, takie jak polecanie użytkownikom pełnoekranowych filmów w swoich kanałach, nawet z kont, których nie śledzą. 

Sprawdź: Przelicznik walut

"Zamierzamy poeksperymentować z szerszym wykorzystaniem wideo - pełnoekranowym, bardziej wciągającym, rozrywkowym, na urządzeniach mobilnych" - powiedział. "Wszystko to w najbliższych miesiącach".

Aby dodać, jak ważne są zmiany na Instagramie, Mosseri podsumował, że "nie jesteśmy już aplikacją do udostępniania zdjęć, ani aplikacją do udostępniania kwadratowych zdjęć". 

Zobacz: Praca z domu

Firmy, które działają na Instagramie, powinny obecnie zdecydowanie postawić bardziej na format wideo. Dzięki temu zwiększą swoje zasięgi i trafią do większej liczby potencjalnych klientów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ