Innowacje w firmie - czy każdego przedsiębiorcę na nie stać?

Fot. Pixabay.com
Fot. Pixabay.com
Innowacje w firmie to pojęcie ważne, ale zgrane i sprowadzone do pustego sloganu. To jasne, że każdy chce być tak innowacyjny jak Tesla czy Netflix. Na innowacje trzeba jednak patrzeć w dużo szerszym kontekście.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Pojęcie "innowacji w firmie" bardzo się rozmyło. Kiedyś kojarzyło się z innowacjami produktowymi czy technologicznymi - dziś wielu przedsiębiorców rozumie je jako każdą poważną zmianę w prowadzeniu biznesu, np. dotyczącą modelu biznesowego. I niekoniecznie kosztowną, bowiem jak przekonują eksperci z o11e - każdą firmę stać na wprowadzenie innowacji.

- Większą barierą jest przeskoczenie przyzwyczajeń organizacyjnych. Oczywiście, kapitał jest potrzebny, ale z perspektywy średnich graczy, to wcale nie jest gigantyczna inwestycja. Innowacje wymagają odważnego ruchu - mniej na poziomie inwestycyjnym, a bardziej na poziomie organizacyjnym. To kwestia otwartości głowy managerów, a nie nieprawdopodobnych budżetów. Jest bardzo mało case'ów szybkiego wprowadzenia innowacji oraz natychmiastowego zrewolucjonizowania rynku - mówi Marcin Bełza, managing partner w o11e.

Cały wywiad o outsourcingu innowacji i wprowadzaniu ich do przedsiębiorstw, przeczytacie już niedługo na łamach mycompanypolska.pl.

ZOBACZ RÓWNIEŻ