Gen Z słabszy od millenialsów w technologii. Młodzi Polacy słabsi w technologii niż ich rodzice

Zaledwie co 4. Polak w wieku 18-27 lat bardzo dobrze ocenia swoje kompetencje cyfrowe, a jedynie 30 proc. młodych uważa, że polski system edukacji skutecznie rozwija te umiejętności — wynika z najnowszego badania platformy ClickMeeting.
Młodzi Polacy oceniają swoje umiejętności cyfrowe
Wyniki najnowszej analizy pokazują, że:
- 25 proc. młodych bardzo dobrze ocenia swoje kompetencje cyfrowe
- 45,5 proc. określa je jako raczej dobre
- 23 proc. uważa swoje umiejętności za przeciętne
- 2,5 proc. ocenia je jako złe
Kompetencje cyfrowe obejmują umiejętność korzystania z narzędzi cyfrowych, oprogramowania, komunikację zdalną, weryfikację informacji w internecie czy rozwiązywanie problemów technicznych.
System edukacji zawodzi młodych Polaków
Tylko 30 proc. badanych z najmłodszej grupy wiekowej sądzi, że polski system edukacji dobrze rozwija kompetencje cyfrowe obywateli. Z tym stwierdzeniem nie zgadza się aż 55,5 proc. ankietowanych.
— W badaniach przeprowadzanych w Polsce, Czechach i na Słowacji polscy uczniowie pod względem umiejętności cyfrowych wypadają słabiej niż ich rówieśnicy z pozostałych dwóch krajów — mówi Martyna Grzegorczyk, Marketing Manager ClickMeeting.
Mimo braków w systemie edukacji, młodzi Polacy wykazują inicjatywę w samodzielnym rozwoju. Co piąta osoba w wieku 18-27 lat byłaby gotowa zapłacić za udział w eksperckim webinarze lub kursie online rozwijającym kompetencje cyfrowe, a 43 proc. chętnie wzięłoby udział w takich szkoleniach, gdyby zapewnił je pracodawca lub uczelnia
Polska w tyle za Europą w edukacji online
Dane pokazują znaczące różnice między Polską a resztą Unii Europejskiej. W całej UE co 4. osoba w wieku 16-29 lat korzysta z edukacji online, a w Polsce ten odsetek wynosi tylko 15 proc.
— Popularność samodzielnych form edukacji rośnie również nad Wisłą — ponad połowa wydarzeń organizowanych za pośrednictwem ClickMeeting to te związane z edukacją i szkoleniami — dodaje Martyna Grzegorczyk.
Co 4. respondent uważa, że oferta wysokiej jakości rozwiązań wspierających samodzielną edukację w Polsce jest wystarczająca. Przeciwnego zdania jest co trzeci badany, a 42 proc. nie ma zdania na ten temat.
Według 31 proc. ankietowanych narzędzia do edukacji online — platformy komunikacyjne, zdalne materiały edukacyjne czy programy do tworzenia treści — są w Polsce dobrze rozwinięte.