Reklama

Facebook stosuje stare taktyki przeciwko TikTokowi. Próby oczerniania

Facebook oczernia TikToka / Fot. AP Photo/Tony Ave
Facebook oczernia TikToka / Fot. AP Photo/Tony Avelar
Już raz Facebook został złapany na gorącym uczynku. Teraz robi to po raz kolejny.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Reklama

Jedenaście lat temu Facebook został złapany na gorącym uczynku po tym, jak wynajął znaną firmę public relations i próbował aranżować w sieci publikacje ostro krytykujące praktyki Google'a w zakresie prywatności. Artykuły pojawiały się w dużych, wiodących serwisach informacyjnych. 

W 2018 r. Facebook zatrudnił z kolei PR Definers do przeprowadzenia badań na temat krytyków firmy. Wówczas wieloletni szef działu komunikacji Facebooka, Elliot Schrage, wziął na siebie winę za zatrudnienie Definers i opuścił serwis społecznościowy.

Inspiracje: Oszust z Tindera

Obecnie pojawiają się podobne doniesienia. The Washington Post (TWP) informuje, że Meta (Facebook) stosuje podobną taktykę, aby tym razem ścigać innego rywala - TikToka. Dziennikarze z TWP twierdzą, że Meta wynajęła firmę konsultingową Targeted Victory, aby "organizowała ogólnokrajową kampanię przeciwko TikTokowi".

Targeted Victory, jak twierdzi TWP, prowadzi współpracę z dziesiątkami agencji public relations w Stanach Zjednoczonych. Stara się wpłynąć na opinię publiczną i zniechęcać ludzi do TikToka. Aranżuje przeróżne publikacje w mediach lokalnych i ogólnokrajowych, które są wymierzone w TikToka i przedstawiają aplikację w niekorzystny sposób. 

Meta potwierdziła, że zatrudnia Targeted Victory. Firma nie chciała jednak komentować doniesień TWP. 

Zac Moffatt, dyrektor generalny Targeted Victory, powiedział z kolei, że "zarządzamy ponadpartyjnymi zespołami w imieniu naszych klientów. Powszechnie wiadomo, że współpracowaliśmy z Meta od kilku lat i jesteśmy dumni z wykonanej przez nas pracy". 

Co ciekawe, TWP pozyskało wewnętrzne e-maile od Targeted Victory, w których były informacje o kampani mającej na celu krytykę TikToka. Firma - jak podają dziennikarze - wykorzystywała mieszankę "prawdziwych oraz nieuzasadnionych obaw" dotyczących TikToka, aby spróbować obrócić nastroje społeczne i polityczne przeciwko tej marce.

Sprawdź: Jak zostać milionerem

Jednocześnie Targeted Victory pracowała nad tym, aby aranżować publikacje pozytywne dla Facebooka, np. chwalące rolę Facebooka w konkretnych społecznościach, choćby we wspieraniu firm należących do osób czarnoskórych. 

TikTok na razie skomentował sprawę jedynie stwierdzeniem, że firma jest głęboko zaniepokojona. Przeprowadza już stosowne analizy.

Reklama

ZOBACZ RÓWNIEŻ

Reklama
Reklama