CM International wchodzi na rynek nigeryjski
fot. Adobe StockPoza rozszerzeniem obecności na rynku afrykańskim, Zarząd CM International zapowiada mocniejsze zaakcentowanie obecności CMI na rynku polskim i wskazuje kolejne kierunki ekspansji geograficznej m.in. w państwach Bliskiego Wschodu.
Do tej pory, na rynku afrykańskim produkty CM International były obecne w salonach kosmetycznych, centrach SPA i hotelach w Algierii oraz Tunezji. Teraz spółka rozpoczęła współpracę z dystrybutorem z rynku nigeryjskiego. Miejscowy dystrybutor jest w stanie pokryć dużą część tego rynku. Dostarczone urządzenia mają trafić do salonów kosmetycznych i hotelowych salonów SPA. Zamówienie o wartości 79 tys. USD jest zleceniem inicjującym współpracę. Po jego realizacji spółka oczekuje kontynuowanie kooperacji.
- Realizowaliśmy już zamówienia w Algierii i Tunezji, dlatego doskonale znamy charakterystykę rynku afrykańskiego i jego oczekiwania. Teraz wchodzimy na duży rynek nigeryjski. Jest on niezwykle rozwojowy. Liczymy, że współpraca z naszym dystrybutorem będzie miała charakter stałego partnerstwa. Oczekujemy, że jeszcze w tym roku dostaniemy kolejne zamówienia. – powiedział Mariusz Kara, prezes zarządu CM International.
W obecnym roku poza rynkiem afrykańskim CMI chce mocniej zaakcentować swoją obecności na rynku polskim. Spółka w 2019 r. rozpoczęła współpracę z dystrybutorem Venus Beauty. CM International zapowiada, że pojawi się na największych imprezach targowych w Polsce.
W tym roku chcemy zacząć budować swoją pozycje na rynku polskim. Do tej pory nasza uwaga skupiała się niemal wyłącznie na zagranicy. Teraz chcemy to nadrobić i stać się producentem rozpoznawanym w Polsce. Weźmiemy udział w najważniejszych imprezach targowych w naszej branży w kraju – powiedział Mariusz Kara, prezes zarządu CM International.
Poza rodzimym rynkiem spółka wskazuje zainteresowanie m.in. rynkiem węgierskim, gdzie prowadzi już zaawansowane rozmowy z dystrybutorem. Następnym obszarem aktywności CM International będzie Bliski Wschód. Po uzyskaniu niezbędnych certyfikatów jakościowych Spółka ponownie wkroczy na te rynki (w tym na rynek irański). Kolejnymi kierunkami ekspansji geograficznej będą dalekowschodnie rynki Australii i Nowej Zelandii.
- Na rynku węgierskim już rozpoczęliśmy rozmowy z potencjalnym partnerem. Oczekujemy, że rozmowy zakończą się nawiązaniem wymiernej współpracy. Jeśli chodzi o inne kierunki to po uzyskaniu certyfikacji ISO planujemy na nowo wznowić rozmowy z krajami na Bliskim Wschodzie m.in. w Iranie. Jednak ekspansja na tym rynku zależy od rozwoju sytuacji politycznej. W tym roku chcemy też wejść na rynek australijski i nowozelandzki. Na tych obszarach posiadamy bazę klientów i wstępnie zainteresowane firmy. Jednak przede wszystkim działa tam nasz agent który reprezentuje CMI - powiedział Michał Sebastian, wiceprezes zarządu CM International.
Pod koniec listopada ubiegłego roku CMI poinformowało o starcie oferty publicznej. Zapisy na akcje serii D prowadzone są do 30 stycznia 2020 r. Spółka planuje pozyskać maksymalnie 4,25 mln zł. Cena emisyjna w ofercie została wyznaczona na 40,50 zł za jedną akcję. CM International chce przeznaczyć środki z emisji m.in. na powiększenie działu IT oraz R&D. Rolę oferującego w procesie oferty publicznej pełni Prosper Capital Dom Maklerski.