Carrefour rezygnuje z reklam w mediach publicznych? "Wykluczamy tematy związane z rasizmem"

Sklepy sieci Carrefour i Auchan mogą mieć problem
Sklepy sieci Carrefour i Auchan mogą mieć problem
Sieć Carrefour poinformowała w mediach społecznościowych o wycofaniu się z reklam w Telewizji Polskiej. Powodem miałoby być prezentowanie treści, które nie odzwierciedlają wartości firmy. W kolejnym komunikacie sieć podała jednak inne przyczyny.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Post wysłany na platformie Twitter był odpowiedzią na wpis użytkowniczki działającej pod pseudonimem "Claire Underwood". Zwróciła się ona do centrali Carrefoura we Francji z pytaniem, czy firma ma wiedzę o tym, że "kupuje reklamy w TVP, która finansuje najbardziej obrzydliwą kampanię nienawiści do LGBT".

W odpowiedzi na post konto Carrefoura poinformowało, że kampania została zatrzymany, ponieważ treści "nie odzwierciedlają naszych wartości (...). Podwoimy naszą czujność na te tematy".

 

O sprawie poinformował portal onet.pl. Carrefour przygotował wówczas komunikat, przesłany m.in. do mediów. Jak wynika z jego treści "nasza sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej. Wszędzie tam gdzie reklamy naszej firmy się ukazywały, nadal będą wyświetlane". Oryginalny post na portalu Twitter nie został usunięty.

Jako przyczynę wycofania reklamy z serwisu streamingowego TVP VOD podano błąd w zautomatyzowanym zakupie kampanii reklamowych. Carrefour miał "natychmiast zareagować" i wstrzymać kampanię. Jednocześnie, jak zadeklarowano, wdrożono " silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.)".

ZOBACZ RÓWNIEŻ