Biedronka odpowiada UOKiK: regulamin tarczy antyinflacyjnej ma zapobiegać ewentualnym nadużyciom

Tarcza antyinflacyjna Biedronki
Tarcza antyinflacyjna Biedronki wzbudziła kontrowersje, fot. Shutterstock
Jeronimo Martins, właściciel sieci Biedronka, zabrał głos w sprawie postępowania wyjaśniającego, które w ubiegłym tygodniu wszczął UOKiK. Chodzi o głośną "tarczę antyinflacyjną" przygotowaną przez sieć.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Przypomnijmy, w sklepach Biedronka od 12 kwietnia do 30 czerwca trwa akcja promocyjna „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna” nawiązująca nazwą do rządowego programu. Polega ona na tym, że spółka Jeronimo Martins Polska obiecuje niezmienność ceny określonych towarów i ich najniższą cenę na rynku. „Jeśli na naszej liście 150 najczęściej kupowanych produktów znajdziecie produkt w niższej cenie regularnej w innym sklepie ZWRÓCIMY WAM RÓŻNICĘ” – zapewnia w reklamach właściciel sieci Biedronka.

Zdaniem UOKiK problematyczny jest regulamin akcji. Konsumenci, którzy chcieliby uzyskać zwrot różnicy w cenach na mocy „Tarczy Biedronki Antyinflacyjnej”, muszą spełnić wiele warunków. Przykładowo powinni w tym samym tygodniu kupić produkt w Biedronce i - taniej - w innym, określonym w regulaminie, konkurencyjnym sklepie. Ponadto dowody zakupu muszą wysłać do spółki pocztą tradycyjną, opłacając koszty listu. Z kolei zwrot różnicy w cenie możliwy jest tylko w formie e-kodu na zakupy w Biedronce, który będzie ważny przez 7 dni.

To, zdaniem UOKiK, może być naruszaniem zbiorowych interesów konsumentów lub stosowaniem klauzul niedozwolonych. Dlatego ruszyło postępowanie wyjaśniające. 

Biedronka odpowiada UOKiK

Głos w sprawie informacji urzędu zabrała sama Biedronka. Oświadczenie w tej sprawie przesłało naszej redakcji biuro prasowe sieci. Poniżej publikujemy pełne oświadczenie, które zostało podpisane przez Arkadiusza Mierzwę, dyrektora ds. komunikacji sieci Biedronka:

Nadrzędnym celem akcji „Tarcza Biedronki Antyinflacyjna” jest zapewnienie klientom jak najniższych cen oraz gwarancja ich niezmienności do końca czerwca dla 150 najpopularniejszych produktów z naszej listy. Dzięki tej akcji Biedronka aktywnie walczy z inflacją, jako lider rynku wytyczając kierunki, którymi następnie podążają nasi konkurenci. Na naszej liście 150 produktów znalazły się najpopularniejsze produkty w poszczególnych kategoriach, m. in. bułka kajzerka, cukier biały, jaja ściółkowe, mleko świeże, masło czy pieluchy. Procedura zwrotu różnicy w wypadku znalezienia tego samego lub porównywalnego produktu w jednym z konkurencyjnych sklepów w niższej regularnej cenie wynika z konieczności weryfikacji prawdziwości zgłoszeń oraz eliminacji ewentualnych nadużyć. Co najważniejsze dla klientów, Biedronka gwarantuje niezmienność cen produktów z naszej listy do końca czerwca, nawet pomimo zwiększającej się presji inflacyjnej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ