zmiany klimatu

zobacz inne tematy
Polacy mają dość katastrofy klimatycznej. Nie chcą przepłacać za produkty "eko"

Polacy mają dość katastrofy klimatycznej. Nie chcą przepłacać za produkty "eko"

Zaledwie 29 proc. Polaków deklaruje wysoką świadomość ekologiczną, co oznacza spadek o 15 p.p. w porównaniu do 2021 r. Jednocześnie 49 proc. respondentów wskazuje, że produkcja żywności wpływa na zmianę klimatu, ale zdecydowana większość podczas zakupów kieruje się ceną. Raport Flora Food Group i IBRiS z 2024 r. pokazuje, że jeśli chodzi o środowisko naturalne, Polacy „nie czują klimatu”.

Kampania Re:Generacja: Zobacz przyszłość, zanim będzie za późno

Kampania Re:Generacja: Zobacz przyszłość, zanim będzie za późno

Według danych ONZ, aż 40% lądowej powierzchni Ziemi uległo degradacji. To alarmujące zjawisko jest jednym z kluczowych tematów obchodów Światowego Dnia Środowiska 2024, który odbywa się pod hasłem „Możemy być Re:Generacją”. Celem kampanii jest podkreślenie możliwości rekultywacji gruntów jako skutecznego środka przeciwko degradacji gleby, suszy i pustynnieniu.