alibaba
zobacz inne tematyAlibaba wkracza na europejski rynek - Tmall walczy z Amazonem i innymi platformami
Konkurencja na rynku e-commerce w Europie staje się coraz bardziej zacięta. Chiński gigant Alibaba postanowił rozszerzyć swoje działania na kontynencie i konkurować bezpośrednio z Amazonem oraz innymi platformami, w tym również z Allegro.
Łukasz Dwulit dołączył do Klarny. Będzie odpowiadał za rozwój firmy w Polsce
Do polskiego zespołu Klarny, wiodącego globalnego dostawcy rozwiązań płatniczych i platformy zakupowej, dołączył Łukasz Dwulit. Będzie odpowiadał za rozwój firmy w Polsce, jednym z kluczowych rynków Klarna w Europie.
Alibaba zapłaci karę 2,8 mld dol. za praktyki monopolowe
Chiny nałożyły na firmę Alibaba dużą karę w wysokości 2,8 mld dol. Organy antymonopolowe stwierdziły, że gigant e-commerce zachowywał się jak monopolista.
Jak po Gucci, to do lumpeksu. Dobra luksusowe coraz częściej kupujemy w second handach
Jednym z niespodziewanych efektów pandemii Covid-19 jest fakt, że produkty premium coraz chętniej kupujemy "z drugiej ręki". Niemałą rolę odgrywa w nim też moda na zero waste, czyli styl życia polegający na generowaniu minimalnej ilości odpadów. To zła wiadomość dla producentów dóbr luksusowych, którym koronawirus szczególnie dał się we znaki.
Marki luksusowe w ogromnym kryzysie. Czy nowy pomysł poprawi ich sytuację?
Rynek dóbr luksusowych pikuje. Konsumenci produktów tej kategorii przywykli do rytuału nabywania ich w sklepach stacjonarnych, a ich producentom przez myśl nie przeszło, aby tę tradycję zastąpić cyfrowym odpowiednikiem. Teraz właściciele marek klasy premium - wraz ze wschodnim gigantem e-handlu, Alibabą - przystąpili do ofensywy.
Alibaba z rekordowym wynikiem podczas Dnia Singla
Alibaba - chiński gigant e-commerce - podczas wyprzedaży zorganizowanej z okazji Dnia Singla sprzedał produkty o wartości ponad 74 mld dolarów. To prawie dwa razy więcej, niż podczas tej samej promocji w ubiegłym roku.