Raport: E-commerce
Złoty pakiet akcji Allegro? Nie daj się oszukać
Cyberprzestępcy korzystają z giełdowego sukcesu Allegro, żeby zarobić na chętnych inwestorach. Sprawą zajęła się Komisja Nadzoru Finansowego.
Szantaż bez bajkowej oprawy w Disney+
Użytkownicy platformy Disney+ zostali postawieni przed wyborem: oglądacie seriale z reklamami lub płacicie więcej.
Ma być tanio, szybko i bezpiecznie
Dwa tygodnie oczekiwania na towar kupiony w sklepie internetowym – kiedyś to standard, dziś rzecz nie do pomyślenia. Klienci rzadko są gotowi czekać na odbiór zamówienia dłużej niż dwa dni. Dlatego logistyka jest jednym z najbardziej newralgicznych elementów e-handlu.
Przepis na płatności instant
Pieniądze na koncie w kilka sekund. Szybkie zamknięcie transakcji, wygoda i bezpieczeństwo kupującego. To najważniejsze zalety systemów płatności, jakie można zastosować w sklepach online bądź na stronach internetowych, na których prowadzimy sprzedaż. Oferuje je kilku dostawców. Na co zwrócić uwagę, wybierając najlepszego dla nas i naszych klientów?
Baza danych albo kula w płot
Big Data i „ciasteczka” wydają się stworzone dla sklepu internetowego. Przede wszystkim dlatego, że służą personalizacji podejścia do e-klienta. Bez niej rośnie prawdopodobieństwo, że skierowane do internauty zabiegi handlowe i marketingowe trafią jak kulą w płot.
Gotowiec czy samodzielna konfiguracja?
Założenie sklepu internetowego nie jest trudne, na pewno nie bardziej niż znalezienie i wynajęcie lokalu na stacjonarną placówkę. Za to mniej kosztuje. O ile mniej, zależy jednak od ustalenia kilku rzeczy, zanim jeszcze wydamy na jego uruchomienie pierwszą złotówkę.
W internecie lepiej być, niż nie być
Przez kilkanaście lat e-handel w Polsce rozwinął się z ciekawostki z wielkim potencjałem w prawdziwą potęgę. W 2015 r. wygeneruje u nas grubo ponad 30 mld zł obrotów. W kolejnych latach ta kwota pójdzie jeszcze w górę, choćby dlatego, że liczba e-sklepów co roku rośnie o ok. 15 proc., a cyfryzacja społeczeństwa postępuje.