uPacjenta wzmacnia zespół. Do firmy dołączają specjaliści m.in. z Uber, iTaxi i LuxMed [TYLKO U NAS]

Krzysztof Radoszewski, Wojciech Calow, Borys Pawli
Krzysztof Radoszewski, Wojciech Calow, Borys Pawliczak, Marcin Zaremba
uPacjenta – medtechowy startup umożliwiający domowe badani krwi – wzmacnia zespół. Do firmy dołącza sześciu doświadczonych managerów wcześniej związanych z takimi gigantami jak Uber, Dott, Synerise, Medicover czy LuxMed.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

uPacjenta to platforma stworzona przez Dominika Swadźbę i Konrada Kargola, która łączy pacjentów i specjalistów medycznych, umożliwiając zamawianie badań krwi do domu lub biura. Pacjent wybiera interesujące go badania, ustala datę, godzinę oraz specjalistę, który przeprowadzi pobranie. System przypomina o terminie wizyty, a wyniki badań dostępne online można skonsultować ze specjalistą. W ofercie znajduje się ponad 700 badań laboratoryjnych. Dotąd uPacjenta wykonało ich ponad milion.

Startup właśnie rozpoczyna międzynarodową ekspansję. W tym celu do zespołu uPacjenta dołączają doświadczeni menedżerowie.

Nowi ludzie w uPacjenta

Krzysztof Radoszewski od ponad 12 lat buduje i rozwija startupy technologiczne. Jako Head of Marketing odpowiadał m.in. za rozwój Uber w Polsce, regionie CEE i CIS, a także za działania komercyjne - w tym partnerstwa strategiczne - marketing i sprzedaż w 10 krajach. Od 2017 roku, jako Dyrektor Zarządzający budował i rozwijał Uber Eats w regionie CEE, na stałe współpracuje także z polskimi i zagranicznymi funduszami venture capital oraz private equity jako doradca strategiczny. W uPacjenta odpowiada za działania komercyjne, źródła przychodów oraz współtworzy globalną strategię rozwoju marki. W tegorocznej rundzie finansowania, dołączył także do grona inwestorów uPacjenta.

Borys Pawliczak od 2015 rozwijał w Polsce Ubera oraz budował Uber Eats w Europie Wschodniej odpowiadając za całość działalności operacyjnej. W 2019 dołączył do Dott, - jednego z wiodących operatorów współdzielonych hulajnóg elektrycznych - gdzie współtworzył wizję operacyjną oraz wdrażał ją z ramienia centrali w Belgii i Francji, a później, jako General Manager, odpowiadał za całość biznesu w Skandynawii i Polsce. W uPacjenta obejmie rolę VP of Operations and Customer Experience gdzie będzie skupiał się na zapewnieniu użytkownikom niezawodnej i bezstresowej obsługi podczas badań w ich domach.

Marcin Zaremba to pierwsza w CEE osoba z tytułem Google Product Strategy Expert. Od ponad dziesięciu lat specjalizuje się w zarządzaniu zespołami i produktami cyfrowymi. Doświadczony doradca produktowy, związany wcześniej z Plenti czy Sunroof. W przeszłości odpowiadał także za produkty w takich firmach jak DobryMechanik, Synerise, iTaxi i PizzaPortal. W uPacjenta przejmie odpowiedzialność za dział produktowy, a jego głównym celem będzie transformacją organizacji w Product Led Company i realizacja strategii firmy w obszarze technologicznym.

Joanna Jewell od 6 lat doradza firmom w procesach z obszaru Customer Success, pracowała m.in. dla GetResponse. Budowała także dział Customer Success w brytyjskiej firmie EmailOctopus. Na swoim koncie posiada liczne nagrody za wdrożone procesy z zakresu obsługi klienta, ma za sobą setki przeprowadzonych szkoleń i doświadczenie w obsłudze klientów z każdego zakątka świata. W uPacjenta obejmuje stanowisko Head of Customer Service i będzie odpowiadała za dział Customer Support, wdrożenie obszaru Customer Success i usprawnianie szeroko pojętego doświadczenie klienta.

Wojtek Calow przez ponad 12 lat projektuje i wdraża strategie marketingowe, doradzając markom takim jak eSky, DUKA, Tylko czy MediaMarkt. Specjalizuje się w realizacji kampanii marketingu online i wdrażaniu procesów e-commerce’owych, tworząc skalowalne rozwiązania zwiększające sprzedaż i optymalizujące koszty sprzedaży. W uPacjenta zajmie się rozwojem i optymalizacją działań Performance Marketingowych oraz Marketing Automation.

Jakub Stępnowski jest ekspertem branży healthcare, z którą związany jest od ponad 11 lat. Pracował m.in w startupie medycznym Medidesk, gdzie odpowiadał za tworzenie i funkcjonowanie działów sprzedaży w modelu B2B, budowę kanałów partnerskich oraz pozyskanie strategicznych partnerów biznesowych. Zdobywał doświadczenie, biorąc udział w ponad 220 projektach wspierających rozwój placówek medycznych, w tym szpitali i przychodni wielospecjalistycznych m.in Medicover, Luxmed czy American Heart of Poland w całej Polsce. W uPacjenta odpowiedzialny za pozyskiwanie i utrzymanie partnerów biznesowych oraz rozwój kanału B2B2C.

21 mln zł na dalszy rozwój

W lutym br. startup zamknął rundę seed finansowania, w ramach której pozyskał 21 mln zł od polskich i zagranicznych inwestorów. - Product-Market Fit w Polsce to dopiero początek. Dążymy do tego, aby każdy człowiek na świecie mógł skorzystać z badań profilaktycznych, siedząc we własnym fotelu. Wierzymy, że dzięki temu ludzie będą częściej się badać, co przełoży się na wcześniejsze wykrywanie poważnych chorób. Naszą misją jest wydłużanie życia, dlatego stworzyliśmy system, dzięki któremu monitorowanie zdrowia jest tak łatwe, jak zamawianie pizzy do domu - podkreśla Dominik Swadźba, CEO uPacjenta.

Wywiad z Dominikiem Swadźbą

Wkrótce na łamach mycompanypolska.pl ukaże się obszerny wywiad z Dominikiem Swadźbą i Jakubem Pawelskim (LiveKid). Ze startupowcami rozmawiamy nie tylko o dalszych planach, ale również o tym, jak duży wpływ na rodzimy ekosystem startupowy mają obecne zawirowania na globalnych giełdach.

ZOBACZ RÓWNIEŻ