Ukraiński startup AI wchodzi na polski rynek. Getmany pomaga pozyskać większą liczbę leadów

Getmany to narzędzie typu SaaS dla rynku B2B umożliwiające agencjom automatyzację pozyskiwania klientów na Upworku. Narzędzie eliminuje potrzebę codziennego, ręcznego aplikowania do projektów — które, zdaniem twórców rozwiązania, jest wolniejsze, mniej spersonalizowane i mniej skuteczne niż zautomatyzowany system. Getmany automatyzuje proces tworzenia listów przewodnich i pozwala analizować oraz generować trafne propozycje projektowe dopasowane do profilu każdej agencji na platformie. Postępy użytkownika prezentowane są na przejrzystym panelu zawierającym uporządkowane informacje o statusie aplikacji oraz statystyki skuteczności ofert pracy.
- Działam na Upworku już prawie dziesięć lat. W tym czasie założyłem dwie agencje i rozpocząłem doradztwo w zakresie Upworka. W pewnym momencie zacząłem otrzymywać wiele zapytań od właścicieli agencji z Ukrainy, dotyczących tego, jak optymalizować profil, jak działają algorytmy i jak pisać listy przewodnie. To naturalnie popchnęło mnie do pomysłu stworzenia narzędzia, które odpowie na te potrzeby i pomoże agencjom w automatyzacji działań na Upworku. I tak właśnie powstało Getmany — wyjaśnia Kyrylo Kozak, CEO i co-founder Getmany.
W 2023 roku współzałożyciele Vitaly Drozhdin i Kyrylo Kozak udostępnili wersję beta produktu i otrzymali około 60 zgłoszeń od agencji z Ukrainy. Startup jest finansowany z prywatnych środków CEO, zdobytych w ciągu ostatnich 10 lat pracy w outsourcingu i outstaffingu na Upworku. - Na stworzenie MVP wydaliśmy 60 tys. dol. i testowaliśmy je przez sześć miesięcy na kilku użytkownikach. Premiera wersji beta finalnego produktu kosztowała nas ponad 150 tys. dol. — dodaje Kozak.
Getmany zapewnia wysokie dopasowanie propozycji dzięki elastycznym ustawieniom wyszukiwania, które pozwalają precyzyjnie określić kryteria wyboru ofert. Użytkownicy mogą skonfigurować takie parametry, jak budżet, typ płatności, słowa kluczowe w tytule i opisie oraz dane o kliencie (kraj, ocena, łączne wydatki itp.). Dzięki temu otrzymują najbardziej trafne oferty pracy w czasie rzeczywistym.
Getmany opiera się technologicznie na modelach językowych OpenAI i Claude (Anthropic), które potrafią generować wysokiej jakości teksty. Część modeli została dodatkowo przeszkolona na wybranych listach przewodnich, aby poprawić jakość i trafność wyników. Jak wskazują Drozhdin i Kozak, trening odbywa się regularnie, na podstawie nowych danych, w tym skutecznych przykładów wiadomości zaakceptowanych przez klientów.
Getmany pójdzie po finansowanie
W kolejnych latach Getmany planuje pozyskanie finansowania na realizację strategii rozwoju zakładającej ekspansję na nowe rynki i platformy, takie jak LinkedIn.
- Nasza strona internetowa jest dostępna w języku angielskim i ukraińskim, a wkrótce także będzie dostępna w języku polskim. Obsługa klienta działa 7 dni w tygodniu. Mamy przygotowaną dwuletnią mapę rozwoju Getmany na Upworku. Naszym celem jest pełna automatyzacja generowania leadów, a następnie wykorzystanie zdobytej wiedzy na innych platformach — podsumowuje Kyrylo Kozak.