Telewizor jak komputer

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Producenci telewizorów prześcigają się w promowaniu nowych technologii, które jeszcze bardziej poprawić mają jakość obrazu. Mamy więc coraz wyższe rozdzielczości, coraz lepsze odwzorowanie kolorów, a na pokładzie odbiorników TV szybkie procesory wykorzystujące sztuczną inteligencję.

Decydując się na zakup nowego telewizora, mamy przed sobą mnóstwo możliwości… Wielkość przekątnej to najprostsza z nich. W tej chwili za mniej niż 3 tys. zł można mieć nawet 65-calowy ekran o rozdzielczości UltraHD, zwanej też 4K (to 3840 na 2160 pikseli). Jednak na rynku są tej samej wielkości telewizory kosztujące ponad cztery razy więcej. Mamy też już odbiorniki 8K, czyli o jeszcze większej dokładności odwzorowania obrazu, o ile oczywiście „na wejściu” zapisano go w odpowiedniej jakości. Do tego jeszcze dochodzi częstotliwość odświeżania, czyli w praktyce liczba obrazów pokazywanych w każdej sekundzie. A to dopiero początek.

Przede wszystkim, warto pamiętać, że jeżeli ktoś koniecznie chce mieć najnowsze modele wiodących producentów, to powinien poczekać do wiosny. Zwyczajowo właśnie wtedy do sklepów trafiają nowości, które firmy takie, jak Sony, LG, Samsung czy Panasonic zapowiadają na początku roku. Czy warto odkładać decyzję o zakupie? To zależy. Jeżeli potrzebny będzie telewizor wyposażony w funkcje, które znamy już od dawna, to można spokojnie udać się do sklepu już teraz. Jeśli jednak najważniejsze są nowe rozwiązania i innowacyjne funkcje, to lepiej  uzbroić się w cierpliwość. Tyle że w tym przypadku mowa o najdroższych modelach, których ceny zaczynają się od kilkunastu tysięcy złotych, a kończą na dziesiątkach...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

baner 970x200
My Company Polska wydanie 2/2021 (65)

Więcej możesz przeczytać w 2/2021 (65) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ