Strzał w miliard
ElevenLabsz miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 1/2025 (112)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Nim jednak ElevenLabs doskoczył do obecnego poziomu, startował oczywiście z niższego pułapu. - Pierwszą działką, na jakiej się sfocusowaliśmy, był dubbing. Fundusze inwestycyjne miały liczne wątpliwości z tym związane: od braku kompetencji technologicznych po naszej stronie po niewystarczająco duży rynek. Zresztą pierwsze pytanie, które zazwyczaj otrzymywaliśmy od potencjalnych inwestorów, brzmiało: „Czy pracowaliście wcześniej w branży audio?”. Nie pracowaliśmy, więc na początku bardzo często słyszeliśmy po prostu: „Nie”. Ponadto zarzucano nam, że nie przebijemy się przez konkurencję, w końcu każdy działający w tej branży twierdzi, że akurat jego technologia perfekcyjnie odwzorowuje mowę człowieka… Obecny sukces pokazuje, że zamknęliśmy usta niedowiarkom – wspomina Mati Staniszewski. I dodaje: - W początkowym etapie zaproponowano nam udział w pewnym amerykańskim akceleratorze, nas interesowała jednak długofalowa współpraca. Najpierw na pokładzie pojawiło się Credo Ventures, jeden z londyńskich funduszy, a także kilku aniołów biznesu. Stworzyliśmy fantastyczne fundamenty w niełatwej sytuacji – powszechne zainteresowanie wokół AI dopiero kiełkowało, więcej mówiło się chociażby o metawersum. Ten początkowy etap nauczył mnie jednego – pewnie zabrzmi to trywialnie, ale zanim rozwiążesz jakiś problem, musisz dobrze poznać potrzeby swoich użytkowników. Tylko tyle i aż tyle.
W firmę Staniszewskiego i Dąbkowskiego zainwestowało łącznie 22 aniołów biznesu, w tym siedmiu związanych z Polską. Pierwsi rodzimi inwestorzy należeli przede wszystkim do syndykatu Bartka Pucka – to właśnie on w dużym stopniu przyczynił się do zebrania przez ElevenLabs rundy seed. Wśród osób, które szybko uwierzyły w potencjał startupu, byli m.in. Bartosz Majewski oraz Tytus Cytowski. Dziś – po dwóch latach od tamtej inwestycji – pytamy ich, co skłoniło przedsiębiorców do wsparcia tego projektu.
Więcej możesz przeczytać w 1/2025 (112) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.