Sprzedaż Bentleya coraz gorsza. Prezes ma ciekawe wytłumaczenie

Sprzedaż Bentleya coraz gorsza. Prezes ma ciekawe wytłumaczenie
Bentley odnotowuje niską sprzedaż. Jak tłumaczy to szef firmy?

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Adrian Hallmark, dyrektor generalny Bentleya, podczas prezentacji dla dziennikarzy, winą za malejącą sprzedaż obarczył "poziom wrażliwości emocjonalnej" wśród zamożnej klienteli marki. Później rzecznik Bentleya doprecyzował: kupujący Bentleye byli "wrażliwi na wysokie stopy procentowe".

Po czterech kolejnych latach wzrostu sprzedaży, sprzedaż ultra drogich samochodów i SUV-ów marki Bentley spadła w zeszłym roku aż o 11%.

Trzydzieści procent klientów w zeszłym roku leasingowało Bentleye, co jest liczbą "znacząco wyższą" w porównaniu do 2022 r. — wyjaśnił rzecznik. Wskazuje to również na to, że nawet bogaci klieci są "wrażliwi na miesięczne płatności za zakupiony samochód".

Sprzedaż Bentleya maleje

W czwartym kwartale 2023 r. średnia miesięczna płatność za nowy pojazd w Stanach Zjednoczonych wyniosła 739 dolarów przy 68-miesięcznym kredycie — według Edmunds.com.

Miesięczne płatności za samochody takie jak Bentleye, których cena zaczyna się od minimum 200 tys. dolarów, mogą być znacznie wyższe.

Klienci często decydują się na leasing, a nie zakup pojazdu, aby obniżyć miesięczne koszty. Średnia płatność za 36-miesięczny leasing SUV-a Bentley Bentayga, najpopularniejszego modelu marki, wynosi około 4250 dol. — czytamy w serwisie TrueCar.com.

Bentley sprzedał w zeszłym roku 13 560 samochodów i SUV-ów, co oznacza spadek o 11% w porównaniu do 2022 r. Liczby sprzedaży Bentleya są niewielkie. Dla porównania Audi — obie firmy należą do Grupy Volkswagena — sprzedało w zeszłym roku globalnie 1,9 miliona pojazdów.

Jednocześnie Bentley sprzedaje więcej samochodów niż droższe marki takie jak Rolls-Royce, który sprzedał w zeszłym roku nieco ponad 6000 pojazdów. Był to rekord wszech czasów dla samochodów Rolls-Royce, których cena zaczyna się od około 350 tys. dol.

Widocznie nie wszyscy kupujący ultra-luksusowe samochody byli aż tak wrażliwi.

Spokrewniona z Bentleyem marka Lamborghini, również należąca do Grupy VW, także ma za sobą rekordowy rok, sprzedając po raz pierwszy w swojej historii ponad 10 000 pojazdów. Lamborghini osiągnęło również rekordowy zysk w wysokości 723 milionów euro.

Ferrari również osiągnęło rekordowy zysk, w wysokości 1,26 miliarda euro w zeszłym roku, co stanowi wzrost o 34% w porównaniu do 2022 r. Ferrari sprzedało w zeszłym roku 13 663 samochodów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ