SMOK z nową inwestycją. To białoruski startup FAMS

FAMS
FAMS
400 tys. dolarów w rundzie pre-seed pozyskał startup FAMS. Pieniądze przekazał polski fundusz SMOK oraz grupa aniołów biznesu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

FAMS, pomaga budować rodzicom silniejsze więzi emocjonalne z dziećmi. 

Inwestycja w FAMS

Spółka zebrała 400 000 dolarów (1,6 mln zł) w ramach finansowania wstępnego (runda pre-seed). FAMS planuje wykorzystać pozyskany kapitał na rozwój produktu, pozyskiwanie użytkowników i eksplorację nowych rynków międzynarodowych.

Runda była prowadzona przez SMOK Ventures – amerykański fundusz inwestujący w założycieli z Europy Środkowo-Wschodniej; Andreya Avsievicha, business angela z 6 wyjściami; Dmitrija Smirnowa, partnera w Flint Capital – wczesnego inwestora innego odnoszącego sukcesy startupu zdrowotnego Flo, oraz Ilję Lesuna, byłego CEO Vochi, którzy dołączyli do swoich kapitałów jako aniołowie biznesu.

Zobacz listę najlepszych startupów

FAMS zna hacki na problemy rodziców

Założycielki FAMS to białoruskie emigrantki: Helene Malyutina (CEO) i Darya Kolkovskaya (COO). Darya jest praktykującym psychologiem rodzinnym od ponad 10 lat i certyfikowanym specjalistą. Jak zapewniają twórczynie firmy, aplikacja zapewnia mamom i tatom sprawdzone, skuteczne hacki na typowe wyzwania, spersonalizowane programy pielęgnujące rozwój dziecka oraz angażujące rytuały mające na celu ustanowienie zdrowych nawyków. Co więcej, w aplikacji dostępny jest wyspecjalizowany chatbot AI zapewniający wsparcie 24/7.

– Każda nasza decyzja inwestycyjna zaczyna się od rozmowy w gronie zespołu założycielskiego. Helene jest zdeterminowana, chętna do nauki, analityczna i ma dar przyciągania wspaniałych ludzi, wszystkie cechy wymagane do odniesienia sukcesu jako founder – powiedział Borys Musielak, partner w SMOK.VC.

– Rynek aplikacji parentingowych jest wypełniony treściami niskiej jakości i wierzę, że FAMS ma szansę zbudować coś większego niż to: globalną społeczność, bezpieczne miejsce dla rodziców do nauki, wymiany informacji i nawiązywania kontaktów, długo oczekiwaną instrukcję obsługi dziecka - dodaje.

Obecnie millenialsi stanowią 80% rodziców z dziećmi poniżej 12 roku życia, a przewiduje się, że pokolenie Z będzie stanowić większość rodziców po raz pierwszy w USA przed 2025 rokiem. Ponieważ współcześni rodzice mają technologie i gadżety głęboko zintegrowane z ich codziennym życiem, asystenci rodzicielscy AI i aplikacje do budowania więzi rodzinnych mają duży potencjał rynkowy. Coraz więcej millenialsów i pokolenia Z staje się matkami i ojcami, rynek psychologii rodzicielstwa, który stanowi około 91,4 miliarda dolarów, stale przenosi się z tradycyjnego doradztwa rodzinnego, usług online, kursów i seminariów internetowych na szybko dostępne rozwiązania mobilne.

Helene Malyutina, założycielka FAMS, powiedziała: – Żyjemy w naprawdę niesamowitych czasach, w których każda rodzina stanowi jedność, a każdy jej członek z osobna ma możliwość ujawnienia swojego pełnego potencjału. Aplikacja FAMS oferuje nowy sposób rozumienia i zarządzania klimatem emocjonalnym w rodzinie poprzez naukę z interaktywnymi historiami. Nie uczymy rodziców, jak żyć i co robić. Zamiast tego dajemy im wybór i za pomocą symulatora pokazujemy konsekwencje ich codziennych wyborów komunikacyjnych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ