Kontakt.io pozyskał 47,5 mln dolarów w serii C od Goldman Sachs. Rozwinie swoje rozwiązania AI i ekspansję w USA

Zdjęcie: Freepik
Zdjęcie: Freepik / Freepik
Kontakt.io to dostawca rozwiązań z zakresu Inpatient Journey Analytics. Spółka ogłosiła inwestycję serii C w wysokości 47,5 mln dolarów, prowadzoną przez Goldman Sachs. Kapitał zostanie wykorzystany do wsparcia rozwoju platformy IoT opartej na sztucznej inteligencji w celu optymalizacji operacji szpitalnych i zasobów poza domeną kliniczną. Centrum badań nad sztuczną inteligencją startupu ma główną siedzibę w Krakowie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!


Kontakt.io umożliwia systemom opieki zdrowotnej optymalizację przepływu pacjentów, personelu i zasobów, poprawiając bezpieczeństwo, koordynację i świadczenie usług. Firma wykorzystuje sztuczną inteligencję, Internet rzeczy (IoT) i technologię chmury, aby dostarczać dane o lokalizacji w czasie rzeczywistym i organizować personel, sprzęt i przestrzenie kliniczne wokół podróży pacjenta. 

Wraz z rosnącą złożonością, obciążeniami kosztowymi i wskaźnikami odejść pracowników, doskonałość operacyjna stała się najwyższym priorytetem dla szpitali. Niepowodzenia w świadczeniu opieki szpitalnej odpowiadają za około 300 miliardów dolarów, czyli prawie 300 000 dolarów na licencjonowane łóżko, rocznych strat w Stanach Zjednoczonych.

Inwestycja od Goldman Sachs 

Growth Equity w Goldman Sachs Asset Management zajmuje się inwestowaniem w szybko rozwijające się firmy o silnej pozycji rynkowej i trwałych modelach biznesowych. Christian Resch, partner w Goldman Sachs, dołączy do zarządu Kontakt.io, aby doradzać w kolejnym etapie rozwoju firmy.

– Personel kliniczny, kluczowy zasób systemów opieki zdrowotnej, musi mieć możliwość skupienia się na swojej najważniejszej pracy: zapewnianiu opieki pacjentom - skomentował Philipp von Gilsa, CEO Kontakt.io. – Nasze partnerstwo z Goldman Sachs pomoże Kontakt.io w dalszej ekspansji na sztuczną inteligencję w celu organizacji zasobów i procesów świadczenia opieki, stawiając personel i pacjentów z powrotem w centrum opieki.

Christian Resch, Partner w dziale Growth Equity w Goldman Sachs Asset Management, powiedział: – Kontakt.io tworzy wyjątkową wartość dla swoich klientów, stawiając czoła dwóm wielkim wyzwaniom związanym z opieką zdrowotną: Obniżenie kosztów i uwolnienie czasu pielęgniarek, lekarzy i innych pracowników szpitali. Philipp von Gilsa i jego zespół stworzyli światowej klasy rozwiązanie i rok po roku udowadniają, że są w stanie obsłużyć najbardziej wymagających klientów na świecie. Widzimy ogromny potencjał w Kontakt.io i cieszymy się, że możemy pomóc jeszcze bardziej przyspieszyć ekspansję Kontakt.io i ulepszyć jego ofertę produktową.

Poprzednia inwestycja: 12 mln euro dla Kontakt.io w 2022r. 

W 2022 r. Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) podpisał mowę z Kontakt.io. Finansowanie projektów związanych z innowacjami, cyfryzacją i rozwojem kapitału ludzkiego jest priorytetem dla Grupy EBI, która w 2021 r. zainwestowała na ten cel 20,7 mld euro. 

– Finansowanie projektów zwiększających poziom cyfryzacji jest jednym z głównych priorytetów EBI. Cieszymy się, że możemy wspierać ambitnego europejskiego gracza, który wdraża pionierskie rozwiązania w zakresie zarządzania przestrzenią. Kontakt.io to jedna z firm, które kształtują przyszłość. Inwestycja EBI wzmocni ich konkurencyjność i zasięg rynkowy, zapewniając szersze korzyści społeczne. Cieszę się, że możemy wzmocnić kreatywność i wizję firmy dzięki finansowaniu z EBI – powiedziała wówczas Wiceprezes EBI, Teresa Czerwińska.

Przeczytaj także: Polskie startupy i rewolucja w medycynie. Czas na zmiany - komentują founderzy

ZOBACZ RÓWNIEŻ