Marki, którym warto zaufać

Marka Godna Zaufania
Marka Godna Zaufania / Fot. Robert Wilczyński
Którym brandom polscy przedsiębiorcy ufają najbardziej? Oto zwycięzcy naszego badania.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 10/2024 (109)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Już po raz dziewiąty przyznajemy tytuły Marka Godna Zaufania. Tak naprawdę redakcja „My Company Polska” jest tylko posłańcem tej wspaniałej informacji. O tym, kto zdobędzie ten tytuł decydują bowiem polscy przedsiębiorcy – startupowcy, menedżerowie, prezesi dużych firm. To oni w badaniu instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia wskazują marki, którym ufają w konkretnych dziedzinach najbardziej. W tym roku mogli głosować aż w 25 kategoriach. Wyniki? Niektóre naprawdę zaskakujące!

Ekologiczne rozwiązania

Zacznijmy od dokumentów, z nimi przecież każdy przedsiębiorca ma do czynienia. W kategorii „Czarno na białym, czyli urządzenie wspierające ekologiczne drukowanie i obieg dokumentów w biurze” ogromną przewagą (78 proc. wskazań) wygrała firma HP. To prawdziwy gigant w swojej kategorii, od zeszłego roku zaufanie do niego wzrosło o 12 p.p.!

Kolejne urządzenie codziennego użytku to dla przedsiębiorcy samochód. W kategorii „Elektryzująca flota, czyli samochód elektryczny lub hybrydowy, który najlepiej sprawdza się w firmie”. Tu również zwycięzca jest jeden i wygrał wyścig o kilka długości. Mowa o Mercedesie z jego 69 proc. głosów.

Komu polscy przedsiębiorcy ufają, jeśli chodzi o ekologię? W kategorii „Zielona energia, czyli firmy oferujące ekologiczne rozwiązania energetyczne” z wynikiem 72 proc. zwyciężył Respect Energy. Ekspertem w raportowaniu ESG okazał się BNP. W kategorii „Przyszłość planety, czyli firma, która pokazuje, że raportowanie ESG nie musi być trudne” zgarnął 70 proc. głosów.

Finansowanie i księgowość

To, co interesuje każdego przedsiębiorcę, to przede wszystkim finanse. W kategorii „Zastrzyk finansowy, czyli bank, który oferuje najlepsze kredyty dla firm” wygrał bank Pekao S.A. „Żubr” budzi zaufanie aż 73 proc. polskich przedsiębiorców. Za „Kartę nowych możliwości, czyli firmę wspierającą rozwój płatności bezgotówkowych” uznano BLIKA (aż 74 proc. wszystkich wskazań).

W kategorii „Płynność finansowa, czyli najlepsza firma oferująca usługi faktoringowe” nie do pokonania okazał się Bibby Financial Services (aż 75 proc. głosów). Jeszcze lepszy wynik, bo aż 80 proc. wskazań w kolejnej kategorii – „Stan posiadania, czyli leasing i wypożyczanie jako sposób prowadzenia biznesu” osiągnął Santander Leasing.

Laureatem „Wirtualnej księgowości, czyli firmy, która oferuje najlepszy pakiet wsparcia księgowo-rozliczeniowego dla przedsiębiorców” została – tak jak w zeszłym roku – firma OSCBR. Tym razem zgarnęła aż 69 proc. głosów.

Szczyty cyfryzacji

„Wysokim AI” wykazała się Uniqa. To ona wygrała jako „firma, która najlepiej wykorzystuje sztuczną inteligencję w swojej działalności” (69 proc.) W kategorii „Genialnie proste, czyli innowacyjne oprogramowanie, które ułatwia prowadzenie firmy” zwyciężczynią ponownie została firma Sonata i jej marka enova365 z wynikiem 71 proc.

A co z poczuciem bezpieczeństwa? W kategorii „Cyfrowe mury – najlepszy pakiet usług i rozwiązań dbających o bezpieczeństwo cybernetyczne” złoto wciąż ma pomarańczowy odcień. Tak jak w zeszłym roku wygrywa bowiem Orange (wtedy 48 proc. wskazań, dziś aż 71 proc.)

Skoro o szczytach mowa – w kategorii „Polskie górą, czyli polski koncern, który w swojej misji wspiera sektor MSP w codziennych działaniach” na sam wierzchołek wspiął się Orlen. Wskazało go aż 75 proc. przedsiębiorców biorących udział w badaniu.

Usługi, czyli tu i teraz

„Szybko i na czas, czyli firma kurierska, która gwarantuje błyskawiczne i bezpieczne dostawy” – w tej kategorii ponownie zwyciężyła firma DPD (silne 76 proc. wskazań, czyli o 10 p.p. więcej niż rok temu). Jeśli chodzi o „Sztukę przewidywania, czyli najlepszą firmę lub rozwiązanie dostarczające logistykę i magazynowanie” niekwestionowanym zwycięzcą jest FM Logistic (69 proc.).

W kategorii „E-commerce nowej generacji, czyli firma, która potrafi podbić serca klientów w internecie” wygrało Allegro (51 proc.). Zaś „Samochodem do zadań specjalnych, czyli najlepszym autem dostawczym, które ułatwia codzienne prowadzenie biznesu” okazał się Volkswagen (tu mocne 69 proc.).

Najważniejszy jest człowiek

Przedsiębiorcy dobrze wiedzą, że największym skarbem są ludzie w ich firmach. „Opiekun pracownika, czyli firma, która oferuje najciekawszy lub najbardziej kompleksowy pakiet benefitów pracowniczych” wygrywa wynikiem 78 proc. Benefit Systems. „Z nami bezpieczniej, czyli firma, która oferuje najlepsze pakiety ubezpieczeniowe dla pracowników” – tak o sobie może powiedzieć PZU. W tym roku zagłosowało na niego aż 80 proc. przedsiębiorców.

O zdrowie pracowników najlepiej dba Luxmed. Tak bowiem – w kategorii „Szlachetne zdrowie, czyli firma, która oferuje najlepsze pakiety medyczne dla pracowników” – zagłosowało aż 75 proc. przedsiębiorców. A o edukację? „Szkołą liderów” okazała się Akademia Leona Koźmińskiego. W kategorii „Najlepsze szkoły i szkolenia wspierające menedżerów” zdobyła 73 proc. głosów.

Jak wiadomo najlepsze zespoły nie są monolitami. To właśnie różnice między członkami teamu są siłą napędową wspólnego działania. W kategorii „Wszystkie kolory tęczy, czyli firma, która nie boi się mówić o sile różnorodności, także w kontekście wspierania LGBT+” bezapelacyjnie wygrała Skanska (70 proc.). W „siłę kobiet” najbardziej wierzy Żabka (70 proc.). Według ankietowanych to właśnie Żabka najskuteczniej przekonuje innych, że warto „angażować się we wspieranie przedsiębiorczości kobiet”.

Dopytaliśmy też, która z firm w swojej strategii stawia na budowanie wspólnoty i dobrych relacji między ludźmi. W kategorii „Razem znaczy lepiej” wygrał OLX (69 proc.).

A gdyby tak zagrać drużynowo? W kategorii „Sportowe emocje, czyli firma, która najmocniej wspiera polskie drużyny, a tym samym przyczynia się do promocji sportu” złoty medal należy do Totalizatora Sportowego (61 proc.).

Zwycięzcom gratulujemy! A przedsiębiorcom dziękujemy za głosowanie.

Marki, którym warto zaufać

Kategoria: Razem znaczy lepiej

Zwycięzca: OLX

Dawid Fabiś, Head of Sales OLX

Zaufanie to atrybut, który buduje wartość marki OLX. W naszej opinii, podstawą budowania wysokiego poziomu zaufania klientów do marki jest transparentność działań, dbałość o relacje z użytkownikami oraz konsekwentne dostarczanie wysokiej jakości usług, które stale rozwijamy. Kluczowe jest również słuchanie opinii klientów i reagowanie na ich potrzeby, co pozwala na ciągłe doskonalenie oferty i budowanie długotrwałych relacji. Tytuł Marka Godna Zaufania przyznawany jest markom wybieranym przez przedsiębiorców. Marka OLX stawia sobie nowe cele, takie jak innowacyjność w podejściu do obsługi klienta, rozwijanie technologii wzmacniających bezpieczeństwo transakcji oraz wprowadzanie rozwiązań, które ułatwiają użytkownikom korzystanie z platformy. Dążymy do budowania tożsamości marki poprzez transparentność i odpowiedzialność, co pozwala na zapewnienie poczucia stabilności i bezpieczeństwa, a także umacnianie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Kategoria: Szlachetne zdrowie

Zwycięzca: LuxMed

Bartosz Kapczyński, członek zarządu Grupy LUXMED, Pion Sprzedaży i Obsługi Klienta

Zaufanie to kluczowy element budowania przewagi konkurencyjnej w sektorze usług zdrowotnych, szczególnie w tak dynamicznie rozwijającym się rynku, jakim jest Polska. W LUXMED wierzymy, że zaufanie pacjentów do marki jest fundamentem długoterminowego sukcesu. Dlatego nasze podejście łączy dbałość o wysoką jakość świadczeń z odpowiedzią na rosnące oczekiwania oraz potrzebę osiągania stabilnych wyników finansowych. Aby pogodzić te wyzwania, stawiamy na kompleksową opiekę zdrowotną od ambulatoryjnej, stomatologicznej, psychologicznej przez diagnostykę, rehabilitację po hospitalizację i opiekę długoterminową. Inwestujemy w innowacje, rozwijamy nasze zasoby, a jednocześnie budujemy z pacjentami relacje oparte na zaufaniu, co pozwala nam skutecznie konkurować na polskim rynku.

Kategoria: Stan posiadania

Zwycięzca: Santander Leasing

Tomasz Jąder, prezes zarządu Santander Leasing

Ćwierć wieku obecności na rynku leasingowym to dla nas nie tylko powód do dumy, ale przede wszystkim dowód na to, że zaufanie klientów buduje się poprzez połączenie solidnych wartości z otwartością na rozwój. Uczciwość, transparentność i partnerskie podejście zawsze były dla nas fundamentem, stanowiąc kompas w dynamicznym świecie biznesu. Jednocześnie nigdy nie baliśmy się innowacji, dzięki czemu mogliśmy sprostać zmieniającym się potrzebom rynku i wyznaczać nowe standardy. Nasza ciekawość świata, gotowość do adaptacji i ciągłe poszukiwanie lepszych rozwiązań pozwoliły nam nie tylko zdobyć naszą pozycję, ale przede wszystkim zbudować trwałe relacje z klientami oparte na zaufaniu. To właśnie te relacje są dla nas największą wartością i źródłem satysfakcji.Wyróżnienie tytułem Marka Godna Zaufania utwierdza nas w przekonaniu, że obrana przez nas droga jest właściwa i daje nam dużo energii do dalszej pracy. Dziękujemy bardzo.

Kategoria: Płynność finansowa

Zwycięzca: BIBBY FINANCIAL SERVICES

Ewa Gawrońska-Micuń, członkini zarządu Bibby Financial Services

W Bibby Financial Services na zaufanie klientów pracujemy od ponad 20 lat, dostarczając faktoring, który pozwala firmom szybko uzyskać dostęp do gotówki zamrożonej w fakturach. Dobra komunikacja, otwartość i indywidualne podejście do każdego klienta są kluczowe w utrzymaniu długotrwałych relacji biznesowych w branży finansowej. Dlatego stawiamy na doskonałą obsługę i wzmocnienie Customer Experience. Nasze wewnętrzne inicjatywy, takie jak Grupa CX Warriors czy Customer Weeks, angażują wszystkich pracowników i mobilizują nas do coraz lepszego rozumienia potrzeb klientów. Przedsiębiorcy przychodzą do nas, kiedy mają problem z płynnością lub potrzebują pieniędzy na rozwój. Oczekują nie tylko szybkiego rozwiązania, ale też zwyczajnej rozmowy z człowiekiem. Atmosfera zaangażowania i motywacji, którą tworzymy w Bibby, przekłada się na relacje z klientem i postrzeganie nas jako godnych zaufania.

KATEGORIA: Genialnie proste

Zwycięzca: enova365

Robert Czuła, prezes zarządu Soneta Sp. z o.o. marka enova365

Zdobycie po raz kolejny tytułu Marka Godna Zaufania to wyzwanie, które mobilizuje do stawiania sobie kolejnych ambitnych celów. Przede wszystkim chcemy zapewnić naszym klientom poczucie stabilności i bezpieczeństwa. Co za tym idzie, musimy w pierwszej kolejności dbać o nasze przewagi konkurencyjne i je rozwijać - w przeciwnym razie staną się one standardem. Równolegle musimy realizować cele strategiczne takie jak utrzymanie zgodności z przepisami, dbanie o nowoczesność technologiczną czy systematyczne wprowadzanie nowych funkcjonalności - w krótkiej perspektywie w modułach, które już dziś tworzą enova365, a w długiej: rozszerzając system o kolejne obszary. Sztuczna inteligencja nas nie zastąpi, ale na pewno rozważnie użyta może nam uprościć życie. Mamy świadomość, że rozwój technologii na pewno pozwala się swobodniej rozwijać.Dzięki konsekwentnej realizacji celów klienci postrzegają nas jako godnych zaufania. Dziękujemy za to i już stawiamy sobie kolejne. Szanując przyzwyczajenia naszych dotychczasowych użytkowników, chcemy sprostać oczekiwaniom nowego, młodego pokolenia.

KATEGORIA: Wszystkie kolory Tęczy

Zwycięzca: SKANSKA

Anna Wiśniewska Marketing and Communications Director Skanska

Społeczna odpowiedzialność jest dla Skanska kluczowa – nie tylko mówimy o wsparciu dla społeczności i pracowników, ale też wprowadzamy konkretne rozwiązania, które zwiększają równość, bezpieczeństwo i dostępność na naszych projektach. Przykłady to współpraca z Fundacją Integracja oraz inicjatywy wspierające neuroróżnorodność, które pomagają tworzyć inkluzywne miejsca pracy dla wszystkich. Mocno stawiamy też na edukację. Nasze raporty, opracowane z partnerami, dotyczą budowania przestrzeni bez barier, wspierania osób LGBTQ+ w pracy czy dostosowywania biur dla osób neuroróżnorodnych. To wszystko przyczynia się do budowania długofalowych relacji z naszymi klientami oraz trwałych więzi z marką Skanska

Kategoria: Czarno na białym 

Zwycięzca: HP

Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający HP Inc Polska Sp. z o.o.

Zaufanie to kluczowy element w budowaniu pozycji marki w długim okresie. Tytuł Marka Godna Zaufania 2024 to wyjątkowe wyróżnienie, które stanowi dowód uznania dla naszej działalności na polskim rynku. Cieszymy się, że spełniamy rosnące oczekiwania naszych klientów i odpowiadamy na ich zmieniające się potrzeby. Tytuł ten motywuje nas do dalszego doskonalenia produktów i usług HP tak, aby na co dzień stanowiły realne wsparcie dla użytkowników.

Kategoria: Polskie Górą

Zwycięzca: Orlen

Piotr Suchodolski, dyrektor Biura Marketingu ORLEN

Budowanie zaufania to proces, który opiera się na transparentności działań oraz autentycznym zaangażowaniu w dialog zarówno z akcjonariuszami, przedsiębiorcami, jak i z klientami sieci stacji ORLEN. Dążymy do ujednolicenia marki i standardów naszej sieci detalicznej, aby marka ORLEN była kojarzona z konsekwentnym podnoszeniem jakości oraz dostępności oferty także za granicą. Wierzymy, że codzienne decyzje, które podejmujemy, pokazują naszym klientom, że ich interesy są dla nas priorytetem. Przykładem rosnącego zaufania do naszej marki jest sukces wakacyjnej akcji promocyjnej na stacjach ORLEN.W sierpniu odnotowaliśmy rekordową liczbę ponad 10 mln transakcji z użyciem aplikacji ORLEN VITAY, co stanowi wzrost o 42 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. To pokazuje, że zaufanie do naszych rozwiązań stale rośnie.

Kategoria: Przyszłość planety

Zwycięzca: BANK BNP Paribas

Marta Jedlińska, dyrektorka Departamentu Strategii Zrównoważonego Rozwoju i Analiz w Banku BNP Paribas

Nagroda jest potwierdzeniem, że nasze podejście do raportowania – kompleksowe, ukazujące jak silne są zależności między finansowymi a pozafinansowymi aspektami funkcjonowania organizacji – jest skuteczne i stanowi rynkowy wyróżnik. W tegorocznej publikacji wykonaliśmy kolejny ważny krok – oznaczyliśmy dotychczas raportowane informacje i wskaźniki i odnieśliśmy je do Europejskich Standardów Sprawozdawczości Zrównoważonego Rozwoju (ESRS), które będą obowiązywały bank w 2025 r.Jakość opracowania i forma raportu mają jednak znaczenie jedynie wtedy, kiedy wartościowa jest treść. Bank BNP Paribas odpowiedzialność społeczną ma zapisaną w strategii biznesowej. To kwestia zarówno wartości, jak i biznesowego pragmatyzmu. Wspierając zrównoważony rozwój gospodarki i transformację energetyczną naszych Klientów, ale też budując organizację otwartą, empatyczną i zaangażowaną społecznie, postępujemy w myśl zasad które wyznajemy, a przy tym spełniamy wymagania regulatorów oraz oczekiwania inwestorów i klientów.

Kategoria: Szybko i na czas 

Zwycięzca: DPD

Łukasz Zembowicz, dyrektor sprzedaży i marketingu, członek zarządu DPD Polska 

W DPD Polska stawiamy sobie za cel dalsze umacnianie swojej pozycji na rynku poprzez rozwój zrównoważonych rozwiązań logistycznych, zwiększanie dostępności usług dla klientów i inwestycje w innowacje. Podejmujemy działania odpowiadające na rosnące wymagania klientów w zakresie odpowiedzialności środowiskowej, m.in. rozwój elektrycznej floty pojazdów (ponad 500 samochodów i blisko 100 rowerów cargo) oraz infrastruktury do ładowania. Równolegle zwiększamy gęstość sieci nadań i odbiorów poza domem – DPD Pickup (30 tys. punktów, w tym ponad 8 tys. automatów paczkowych), które pozwalają zmniejszyć emisję, a dla klientów są wygodną i elastyczną formą odbioru paczek. Dzięki łatwej w obsłudze aplikacji DPD Mobile klienci zyskują dostęp do usług DPD w korzystnej cenie, a także mają możliwość zarządzania swoją przesyłką, dosłownie w zasięgu kciuka. W ramach innowacji oferujemy usługę DPD Food – dostawy świeżych produktów żywnościowych w temperaturze kontrolowanej 0-4 stopni Celsjusza prosto pod drzwi klienta. Dodatkowo zbudowaliśmy platformę Market Świeżości dla osób poszukujących świeżych produktów wysokiej jakości.

Kategoria: Elektryzująca flota

Zwycięzca: MERCEDES

Tomasz Mucha, Head of Corporate & Product Communication, MBPL Cars|MBCEE, Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o.

Zaufanie to bezcenny kapitał, ale i wielka odpowiedzialność. Jako wynalazca samochodu Mercedes-Benz pracuje nad budowaniem zaufania klientów od blisko 140 lat. Nasi klienci nam wierzą i ufają, ponieważ wiedzą, że Mercedes od zawsze jest symbolem tego, co najlepsze – i gwarantem najwyższego poziomu bezpieczeństwa, wydajności oraz komfortu. Jedynie wtedy, gdy cieszymy się zaufaniem klientów, możemy skupić się na tworzeniu produktów, które budzą pożądanie i przynoszą ekonomiczny sukces.Nasza pionierska misja jest szczególnie wymagająca, bowiem nieustannie torujemy drogę dla rozwiązań, które mają szansę przynieść przełom i ustanowić nowe standardy – i dotyczy to również obecnych czasów motoryzacyjnej transformacji oraz popularyzacji elektromobilności. Dla Mercedes-Benz zaufanie klientów stanowi zatem oś wszelkich działań, a jego utrzymanie wymaga ciągłej pracy na każdym etapie projektowania produktu oraz podróży klienta.

KATEGORIA: Szkoła liderów

Zwycięzca: ALK

prof. dr hab. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego 

Zaufanie stanowi nie tylko fundament solidnych relacji, ale również przewagę konkurencyjną na wymagającym rynku. W dobie rosnących oczekiwań otoczenia, każda organizacja stoi przed wyzwaniem harmonijnego łączenia dążenia do dobrych wyników finansowych z budowaniem głębokiego zaufania. Kluczowe staje się nie tylko dostarczanie wartości, ale także sposób, w jaki te wartości są komunikowane i realizowane. Transparentność działań, etyczne postępowanie oraz zaangażowanie w rozwój społeczności to elementy, które wzmacniają zaufanie i budują trwałą reputację. Wszystko to wymaga strategii skupionej nie na krótkoterminowych zyskach, lecz na długofalowym rozwoju i odpowiedzialnym zarządzaniu. Marki, które to rozumieją, potrafią nie tylko przetrwać dynamiczne zmiany rynkowe, ale także efektywnie kształtować przyszłość, w której zaufanie jest najcenniejszą walutą.

Kategoria: Sportowe Emocje

Zwycięzca: Totalizator Sportowy

Rafał Krzemień, prezes zarządu, Totalizator Sportowy 

Totalizator Sportowy bez zaufania Polaków nie mógłby być tym, czym jest obecnie – liderem rozrywki oraz filarem polskiego sportu i kultury. Na tę pozycję pracujemy od blisko 70 lat, a nasza reputacja pozwala nam realizować szeroko zakrojone wsparcie społeczne, osiągając przy tym kolejne cele biznesowe. Sport i kultura, którym aktywnie patronujemy, kreują wartość dodaną nie tylko dla naszych marek, lecz także dla Polek i Polaków. Dzięki Totalizatorowi Sportowemu na tym polu wygrywamy wszyscy. Wyróżnienie naszej firmy tytułem Marka Godna Zaufania 2024 to powód do dumy i motywacja do dalszego działania na rzecz rozwoju w zgodzie z przyjętymi wartościami. To także dowód na to, że marka Totalizatora Sportowego postrzegana jest jako zachowująca niezmienną dbałość o zaufanie, jakim jest powszechnie darzona. 

Kategoria: Opiekun pracownika

Zwycięzca: Benefit Systems

Kinga Kołodziej, dyrektor Działu Relacji z Klientami Benefit Systems

Zaufanie to atrybut, który buduje wartość marki… i podąża za jakością i adekwatnością tworzonych rozwiązań. W Benefit Systems od ponad 20 lat projektujemy rozwiązania wspierające pracodawców w dbaniu o wellbeing pracowników. Dziś nasze flagowe produkty, w postaci kultowego programu MultiSport, platformy MultiLife oraz kafeterii MyBenefit stanowią ekosystem komplementarnych rozwiązań, które odpowiadają na aktualne potrzeby firm i ich zespołów w różnych aspektach dobrostanu. Działania te wspieramy także dzięki odpowiedniemu diagnozowaniu potrzeb i pomiarze efektywności stosowanych rozwiązań z wykorzystaniem autorskiego wskaźnika do pomiaru dobrostanu - Wellbeing Score. Projektując świadczenia pozapłacowe, to właśnie skupienie na potrzebach, kompleksowe podejście i możliwość personalizacji stanowią dla nas priorytet. Cieszymy się, że nasze wysiłki i kompleksowość oferty są doceniane, szczególnie w tak ważnej dla nas kategorii - Opiekun pracownika.

Kategoria: Wirtualna księgowość

Zwycięzca: OSCBR

Przemysław Naklicki, dyrektor zarządzający, Ogólnopolska Sieć Certyfikowanych Biur Rachunkowych 

Zaufanie to kluczowy atrybut, który buduje wartość marki. W OSCBR wierzymy, że fundamentem zaufania klientów jest codzienna, profesjonalna współpraca z biurami rachunkowymi, które stanowią rdzeń naszej sieci. Ponad 3 tys. lokalnych biur w całej Polsce codziennie pracuje na to zaufanie i tworzy trwałe relacje z klientami, świadcząc obsługę księgową raz dbając o rozwój firm.Misją OSCBR jest wspieranie biur w dostarczaniu klientom najwyższej jakości i szerokiego wachlarza usług księgowych. Realizujemy ją poprzez dostarczanie nowoczesnych i niezawodnych technologii automatyzujących księgowość, atrakcyjnych produktów bankowych dla przedsiębiorców i solidne wsparcie procesowe raz szkoleniowe. Ostatecznie sukces OSCBR to płynna współpraca pomiędzy dostawcą technologii dla księgowych i przedsiębiorców a CashDirector – jednym z najbardziej przyjaznych banków dla przedsiębiorców w Polsce – mBankiem oraz ponad 3 tys. biur rachunkowych, którzy nam zaufali. 

Kategoria: Sztuka Przewidywania

Zwycięzca: FM Logistic

Alexandre Amine Soufiani Managing Director, FM Logistic CE

Wkażdym biznesie zaufanie to waluta, której wartość jest nie do przecenienia. Branża logistyczna nie jest wyjątkiem. Łańcuch dostaw, którego jesteśmy elementem, bazuje nie tylko na profesjonalnie realizowanych usługach, ale też na budowanych latami relacjach. Nad zaufaniem pracujemy każdego dnia, dostosowując działania biznesowe, doświadczenia i usługi do wartości, którymi się kierujemy. Chcemy być partnerem, nie tylko usługodawcą. Zaufanie, obok otwartości i efektywności, jest wpisane w nasze DNA. Traktujemy je też znacznie szerzej, nie tylko jako dostarczanie naszym klientom najwyższej jakości serwisu. To również zaufanie pracowników, potwierdzone wieloletnim stażem pracy, a także zaufanie lokalnej społeczności. Tytuł Marka Godna Zaufania to dla nas duże wyróżnienie, potwierdzające, że obraliśmy właściwy kierunek.

KATEGORIA: Samochód do zadań Specjalnych 

ZWYCIĘZCA: Volkswagen Samochody Dostawcze

Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Dostawcze

Lubimy wyzwania i jako marka udowodniliśmy już nieraz, że potrafimy im sprostać. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze, czerpiąc ze swojej długoletniej historii, wie jak pogodzić zarówno wyzwania rynkowe, jak i oczekiwania naszych klientów. Dostarczamy im pojazdy nowoczesne, innowacyjne, przemyślane, a przede wszystkim bezpieczne. Świadczy o tym chociażby pięć lat gwarancji fabrycznej, które jest u nas w standardzie. To samochody budowane w oparciu o wieloletnie doświadczenie marki, ale jednocześnie odpowiadające na współczesne potrzeby, wyzwania oraz oczekiwania. Nie zatrzymujemy się i idziemy z duchem czasu, nie zapominając o swojej historii. Takie połączenie to dla Volkswagen Samochody Dostawcze „klucz” do budowania zaufania wśród klientów, ale też przewagi konkurencyjnej tak istotnej na współczesnym bardzo trudnym rynku motoryzacyjnym.

Kategoria: Wysoki A-IQ

Zwycięzca: UNIQA

Agnieszka Durst-Wilczyńska, dyrektorka Departamentu Zarządzania Marką, Komunikacji i Zaangażowania Społecznego w UNIQA Polska

W przypadku branży ubezpieczeniowej możliwość posługiwania się tytułem Marka Godna Zaufania jest fundamentalne z punktu widzenia budowania wiarygodności na niezwykle wymagającym rynku. Naszym klientom oferujemy produkt, którego nie da się wypróbować przed zakupem, tu nie ma jazdy próbnej. To, w jakim stopniu marka jest rozważana w kontekście zakupu, opiera się na zaufaniu, na dobrej opinii i na rekomendacji. W budowaniu marki UNIQA wspiera nas odpowiedzialna komunikacja produktowa, ale nie tylko. Zbudowaliśmy cały ekosystem wokół wartości i zaangażowania społecznego. Naszą odpowiedzią na zmieniający się świat jest walka z hejtem w internecie. Prowadzimy szerokozasięgowe kampanie na temat hejtu, mamy produkt, który wspiera ofiary tego zjawiska, a także aktywnie edukujemy w szkołach, jak sobie radzić z cyberprzemocą. Nasze działania są spójne zarówno z marką, jak i z postawami ludzi tworzących organizację. Dzięki temu jesteśmy wiarygodni w tym, co robimy, i co mówimy. Tytuł Marka Godnej Zaufania potwierdza słuszność drogi, jaką obraliśmy.

Kategoria: Zielona Energia

Zwycięzca: Respect Energy

Jola WąsHead of Communication and Marketing, Respect Energy

W Respect Energy wierzymy, że to ludzie – zarówno nasi pracownicy, jak i klienci - są sercem zielonej transformacji. Wzajemne zaufanie rodzi się więc dzięki trosce o wyznawane wspólnie wartości. Te ostatnie, zawarte w marce Respect Energy – szacunek dla natury, zaangażowanie w ochronę środowiska i bioróżnorodności – znajdują odzwierciedlenie w naszych codziennych działaniach. Dzięki dostarczaniu czystej energii naszym odbiorcom, dbamy razem o naszą wspólną przyszłość. Jako Respect Energy wierzymy, że dostęp do zielonej energii pochodzącej z odnawialnych źródeł jest gwarancją stabilności i bezpieczeństwa naszych klientów. Kreując proces transformacji energetycznej wspieramy różnorodne inicjatywy i wyznaczamy coraz ambitniejsze cele związane m.in. ze wsparciem ochrony bioróżnorodności, rozwojem usług opartych o najnowocześniejsze technologie oraz raportowaniem ESG. 

Kategoria: Moc Finansowych możliwości

Zwycięzca: BLIK

Monika Król wiceprezeska zarządu Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA

Zaufanie to coś, co budowaliśmy krok po kroku przez ostatnią dekadę. Dlatego z ogromną satysfakcją przyjęliśmy wiadomość, że po raz kolejny zdobyliśmy tytuł Marka Godna Zaufania. Ten sukces jest wynikiem naszej konsekwentnej pracy nad doskonaleniem usług, wprowadzaniem innowacji i kreowaniem rozwiązania, które odpowiada na potrzeby 17 mln użytkowników. Wzmacniamy to zaufanie nie tylko dzięki kampaniom, które trafiają do różnych grup odbiorców, ale także poprzez strategiczne partnerstwa m.in. z bankami, które udostępniają BLIKA w swoich aplikacjach mobilnych, zapewniając tym samym szeroką dostępność oraz bezpieczeństwo transakcji. Rolę nie do pominięcia odgrywa również nasz zespół, który każdego dnia dba o najwyższy poziom doświadczenia użytkownika (UX) i rozwój niezawodnej technologii. To właśnie ta różnorodność sprawia, że BLIK pozostaje wiarygodnym wyborem zarówno dziś, jak i w przyszłości, kiedy będziemy rozwijać nasze możliwości w Polsce i za granicą.

KATEGORIA: Cyfrowe mury

ZWYCIĘZCA: Orange Polska

Piotr Markowicz, dyrektor strategii i rozwoju ICT Orange Polska

Cyberbezpieczeństwo to obecnie ogromne wyzwanie dla firm i instytucji. Coraz ważniejsze staje się regularne badanie firmowych zabezpieczeń nie tylko w formie audytów, które zweryfikują kluczowe procesy i procedury, ale też poprzez testowanie bezpieczeństwa. Istotne są także działania, które obejmują wykrywanie zagrożeń we wczesnym stadium czy regularne testy penetracyjne infrastruktury i aplikacji. Te aktywności ujawniają słabe punkty, doskonalą obronę i zapewniają, że systemy, a zwłaszcza dojrzałość i świadomość bezpieczeństwa w organizacji rozwija się równolegle ze zmiennym krajobrazem zagrożeń. Wspieramy naszych klientów w budowaniu cyberodporności organizacji. Kładziemy nacisk nie tylko na stosowanie nowych technologii, ale też na edukację, by kompleksowo chronić firmy przed cyberatakami. Do tego wykorzystujemy m.in. testy socjotechniczne oraz nasze Centrum Doświadczeń Cyberbezpieczeństwa, w którym na bazie fikcyjnego ataku na firmę mogą zobaczyć, jak zagrożenia wpływają na pracę firmy i uczą się jak im przeciwdziałać. Nie do przecenienia są też aktywności podejmowane przez zespół CERT Orange Polska, który o bezpieczeństwo naszych klientów w sieci dba całą dobę. Konsekwentnie pracujemy na zaufanie klientów. Tym bardziej cieszy nas to wyróżnienie.

Kategoria: Siła kobiet

Zwycięzca: ŻABKA

Jolanta Bańczerowska, członkini zarządu, Obszar Strategii Personalnej

Jako lider w segmencie modern convenience staramy się być blisko naszych klientów, oferując im unikalne produkty i rozwiązania, których nie znajdą nigdzie indziej. Fundamentem naszych relacji z klientami jest jednak zaufanie, które budujemy na bazie wartości bliskich ich sercu. Szczególny nacisk kładziemy na równość szans i wspieranie przedsiębiorczości, zwłaszcza wśród zatrudnionych u nas kobiet, które pełnią ważne funkcje w tak kluczowych działach jak finanse, prawny, logistyka, HR czy audyt wewnętrzny. W Żabce ponad 150 kobiet zajmuje stanowiska menedżerskie i kierownicze, a trzy z siedmiu członków zarządu to kobiety. Dodatkowo 65 proc. naszych franczyzobiorców to kobiety. Jesteśmy również zaangażowani w zmniejszanie luki płacowej, co pozwoliło nam jako pierwszej polskiej firmie uzyskać certyfikat równych płac EQUAL-SALARY. Te działania umacniają zaufanie do naszej marki i organizacji, dlatego będziemy je kontynuować.

KATEGORIA: Zastrzyk finansowy

Zwycięzca: Bank Pekao S.A.

Robert Sochacki, wiceprezes Banku Pekao S.A.

Zaufanie to atrybut, który buduje wartość marki, a dla Banku Pekao S.A. jest to kwestia niezwykle ważna. Zaufanie naszych klientów decyduje o tym, czy firma wybierze nasze usługi i czy poleci nas innym przedsiębiorcom. Jako drugi największy bank w Polsce, przykładamy dużą wagę do tego, aby nasi klienci czuli się bezpieczni. Cieszymy się, że marka Banku Pekao S.A. jest postrzegana jako solidny partner dla przedsiębiorców, szczególnie w zakresie kredytów. Potwierdzeniem zaufania i skuteczności naszych działań są rekordowe wyniki osiągnięte przez Pion Bankowości Przedsiębiorstw w 2023 roku, które wskazują na systematyczny wzrost skali działalności. Podstawą budowania wysokiego poziomu zaufania klientów do marki są przede wszystkim: zapewnienie bezpieczeństwa, przewidywalność działań oraz szybkie i efektywne reagowanie na potrzeby klientów. To właśnie te elementy decydują o trwałej i owocnej współpracy oraz przyczyniają się do postrzegania Banku Pekao S.A. jako niezawodnego i solidnego partnera biznesowego.

METODOLOGIA

Ankieta zrealizowana została przy zastosowaniu metody online. Ankietowani przedsiębiorcy proszeni byli o udzielenie spontanicznych odpowiedzi, której marce z danej kategorii ufają najbardziej.

Respondentami byli reprezentanci sektora MSP wyłonieni z bazy adresowej pozostającej w dyspozycji wydawcy „My Company Polska”.

Ocenie podlegały marki produktów i usług wyodrębnionych w 25 kategoriach. Wszystkie pytania dotyczące marek były pytaniami otwartymi. Dało to równe szanse nominacji każdej marce niezależnie od jej wielkości i zasięgu. Odpowiedzi respondentów w pełni bazowały na ich osobistej wiedzy i doświadczeniu.

Badanie Marka Godna Zaufania przeprowadzone zostało przez wydawcę miesięcznika „My Company Polska” oraz instytut badawczy ARC Rynek i Opinia.

My Company Polska wydanie 10/2024 (109)

Więcej możesz przeczytać w 10/2024 (109) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ