Integracja multi w omni

Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock 32
Celem strategii omnichannel jest wyprzedzenie potrzeb klientów i potraktowanie ich drogi zakupowej całościowo – tak Jakub Gierszyński, dyrektor e-commerce w Decathlon Polska, mówi o nowym podejściu do konsumentów, dla których kontakt z daną marką w sklepie stacjonarnym czy internetowym, za pośrednictwem reklamy w telewizji czy wyszukiwarki w smartfonie, to dzisiaj często jedno i to samo.

Już w 2014 r. aż 85 proc. konsumentów oczekiwało jednolitych doświadczeń zakupowych w ramach danej marki, ale z wykorzystaniem przy tym wielu kanałów sprzedaży – pokazało to ówczesne badanie IBM. 86 proc. chciało też używać nowych technologii podczas zakupów, a 50 proc.  – różnorodnych urządzeń. 

W rezultacie firmy muszą dostosować się dziś „nie tylko przez ofertę sprzedaży w internecie, ale także poprzez budowanie spójnej strategii sprzedażowej dla każdego kanału kontaktu z klientami”, konkluduje Justyna Skorupska, Head of Business Consulting w firmie e-point i wiceprzewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, w swojej książce „E-commerce. Strategia. Zarządzanie. Finanse”. 

Klient pępkiem świata

Sposobem na to ma być wynalazek ostatnich lat, czyli strategia omnichannel. Wynika ona z nowego podejścia do klienta, który znajduje się w samym centrum zdarzeń i uwagi. Więcej – jest pępkiem świata danej marki. To on decyduje, kiedy chce się z nią kontaktować oraz nie tylko kiedy, lecz także jak kupować produkty czy usługi, jak płacić, jak odebrać to, co nabył. – Strategia omnichannel polega więc na podejmowaniu rozmaitych przedsięwzięć umożliwiających mu interakcję z konkretnym brandem w różnych kanałach sprzedaży, przy czym muszą one zapewniać spójność, czyli zbliżony poziom związanych z nim doświadczeń zakupowych – podkreśla Piotr Kreft, lider programu omnichannel w...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 3/2018 (30)

Więcej możesz przeczytać w 3/2018 (30) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie