Kiedy odejść z firmy

Fot. Adobe Stock
Fot. Adobe Stock
Klienci odchodzą, przychody spadają, a atmosfera robi się coraz gęstsza. Nasza firma przypomina tonący okręt. Czy warto, jak orkiestra na Titanicu, grać do końca?

Od dawna wiedzieliśmy, że jest źle. Konkurencja miała ciekawsze produkty i pomysły, a my zostawaliśmy w tyle. Staraliśmy się, ale nic z tego nie wychodziło. Mijały miesiące, odeszła jedna osoba, druga, trzecia. Ja zostałam, walczyłam. Spędzałam w pracy 10–12 godz. dziennie, nie tylko wykonując swoje obowiązki etatowe, ale np. rozwożąc nasze materiały promocyjne. W marcu przyszedł lockdown. A ostatniego dnia miesiąca prezes stwierdził: „Nie dałaś z siebie wszystkiego, firma nie ma już przyszłości, pakuj rzeczy”. Załamałam się i zadawałam sobie tylko jedno pytanie: dlaczego nie odeszłam, kiedy to wszystko przestało mieć sens, bo przecież już wiele miesięcy temu stało się to jasne – mówi Justyna, była już pracownica firmy z branży odzieżowej. To tylko jedna z wielu historii osób, które zatonęły razem z firmą. Czy istnieje pewny sposób, by nie podążyć ich ścieżką?

Nie od razu firmę zlikwidowano

Zdaniem psychologów, nie. Bo każdy z nas jest różny, podobnie jak sytuacja firmy, w której pracujemy. Jedni ludzie zmieniają miejsce pracy, jeśli np. poczują, że w nowej firmie będzie im (prawdopodobnie) lepiej. Inni wolą pracować w jednym miejscu przez 15 lat. Ci drudzy są mniej podatni na panikę, kiedy w firmie zaczyna iść gorzej. Tyle że to miecz obosieczny, bo trudniej jest...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 10/2020 (61)

Więcej możesz przeczytać w 10/2020 (61) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ