Firma wspierana przez Bezosa wprowadzi wegańskie hot-dogi
Oscar Mayer stał się najnowszą marką spożywczą, która doceniła atrakcyjność "mięsa roślinnego". Dzięki partnerstwu między swoją firmą macierzystą, Kraft Heinz Co., a wspieranym przez Jeffa Bezosa startupem NotCo Inc., ikoniczny producent hot-dogów i mięs zamierza wprowadzić na rynek NotHotDogs i NotSausages jeszcze w tym roku.
Nawet pomimo spadających sprzedaży w tej kategorii, pomysł, że ulubione jedzenie Ameryki można produkować bez szkody dla zwierząt, planety czy zdrowia, wciąż jest obiecujący dla wielu biznesów. Po latach braku wybitnej opcji bezmięsnego hot-doga, rozwiązanie od Oscar Mayer następuje po ogłoszeniu w grudniu przez pioniera roślinnego Impossible Foods Inc., że dodaje hot-doga do swojego portfolio.
Smak jest wymieniany jako główny powód, dla którego dorośli w USA nie wracają do "mięsa roślinnego" po jego wypróbowaniu — wynika z ankiety z 2023 r., przeprowadzonej przez think tank branży Good Food Institute i firmę badawczą Morning Consult. Brak powracających klientów doprowadził do spadku sprzedaży o 23% w wolumenie przez 52 tygodnie kończące się 28 stycznia 2024 r. dla świeżych produktów, takich jak roślinne kotlety burgerowe.
Ale producenci pracują nad poprawą smaku i tekstury. Nie poddają, wierząc, że uda im się wprowadzić takie produkty, które będą smakować klientom.
Bezos sponsoruje wegańskie hot-dogi
NotCo (od Not Company) pracuje nad tym, aby ugryzienie produktów dostarczało konsumentowi "chrupania zewnętrznej osłonki" i pikantnej "wędzonki standardowego hot-doga" Oscar Mayer — powiedział Robert Scott, prezes ds. badań i rozwoju w Kraft Heinz.
— Możliwość zapożyczenia nuty smakowej, systemów aromatyzujących i włączenie ich do zupełnie innej macierzy — to ogromne osiągnięcie technologiczne — dodał Lucho Lopez-May, dyrektor generalny joint venture produkującego pierwszy wegański produkt Oscar Mayer.
Ceny produktów będą prawdopodobnie o 40% do 60% wyższe niż konwencjonalne hot-dogi Oscar Mayer, które sprzedaje się po około 4 dolary za paczkę 10 sztuk. Nowe produkty zadebiutują na Expo West, targach produktów naturalnych i organicznych, 12 marca i zaczną być wprowadzane do głównych sprzedawców detalicznych później w tym roku.
Jeśli chodzi o kwestie zdrowotne, obaj wykonawcy zgadzają się, że jest jeszcze praca do wykonania — zawartość sodu w NotHotDogs i NotSausages jest wysoka i ostatecznie może zostać obniżona. Ale podkreślili, że nigdy nie była to priorytetowa kwestia. — Chcieliśmy zrobić coś, co świetnie smakuje — powiedział Scott.