Ducati Diavel na baterie? Włoskie motocykle mają problem
Ducati nie może przestawić się na elektryki / Fot. Materiały producentaJason Chinnock, prezes Ducati w Ameryce Północnej, uważa że na rynku nie ma odpowiednich baterii. Takich, które byłyby wystarczająco lekkie, a przy tym zapewniały odpowiednio duży zasięg na jednym ładowaniu.
Ducati nie wprowadzi motocykla elektrycznego dla konsumentów w najbliższym czasie. Dla niektórych osób może to być zdziwienie, bo Ducati znajduje się w portfolio koncernu Volkswagen AG, który dąży do elektryfikacji swoich marek.
Sprawdź: Ferrari elektryczne
Włoska marka będzie na razie jedynym producentem e-rowerów rywalizujących w FIM Enel MotoE World Cup w tym roku, i przedstawiła swój pierwszy prototyp motocykla elektrycznego. Ale to tylko prototyp i Chinnock przekonuje, że firma wciąż ma dużą pracę do wykonania, aby poprawić zasięg baterii i wydajność. - To potrwa kilka lat - powiedział Chinnock w rozmowie z Bloomberg Television. - Technologia baterii nie jest jeszcze odpowiednio dopracowana - dodał.
Ducati Diavel i inne popularne modele nie dostaną baterii
Co ciekawe, opinie prezesa Ducati nie tylko kontrastują z zaangażowaniem VW w elektryfikację samochodów osobowych, ale również z entuzjazmem rywala - Harley-Davidson Inc.
Harley wprowadził już w 2019 r. LiveWire, swój pierwszy model z wtyczką. Przeprowadził też podział swojego oddziału motocykli elektrycznych w zeszłym roku, łącząc go z firmą przeznaczoną do "celów specjalnych", tworząc spółkę LiveWire Group Inc.
Zobacz: Odsetki ustawowe
Elektryfikacja uderza w segment motocyklowy bardziej nierównomiernie niż w samochody osobowe. Podczas gdy Honda Motor Co. niedawno ogłosiła plany wprowadzenia co najmniej 10 e-modeli na całym świecie do 2025 r., BMW AG dotychczas przedstawiło tylko koncepcyjne rowery.
Jako jedna z czterech marek w grupie premium Volkswagena, która dzieli się zasobami badawczymi i produkcyjnymi, Ducati eksploruje alternatywne paliwa i inne technologie w celu zmniejszenia swojego śladu węglowego. Chce tworzyć elektryczne motocykle, ale mówi wprost: na razie nie ma jeszcze gotowych baterii, które spełniają jego wymagania. I długo nie będzie.
Czytaj też: