Ducati Diavel na baterie? Włoskie motocykle mają problem

Ducati nie może przestawić się na elektryki / Fot.
Ducati nie może przestawić się na elektryki / Fot. Materiały producenta
Pierwsze elektryczne motocykle Ducati są jeszcze lata świetlne przed nami. Powód? Nie ma odpowiednich baterii na rynku.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jason Chinnock, prezes Ducati w Ameryce Północnej, uważa że na rynku nie ma odpowiednich baterii. Takich, które byłyby wystarczająco lekkie, a przy tym zapewniały odpowiednio duży zasięg na jednym ładowaniu.

Ducati nie wprowadzi motocykla elektrycznego dla konsumentów w najbliższym czasie. Dla niektórych osób może to być zdziwienie, bo Ducati znajduje się w portfolio koncernu Volkswagen AG, który dąży do elektryfikacji swoich marek. 

Sprawdź: Ferrari elektryczne

Włoska marka będzie na razie jedynym producentem e-rowerów rywalizujących w FIM Enel MotoE World Cup w tym roku, i przedstawiła swój pierwszy prototyp motocykla elektrycznego. Ale to tylko prototyp i Chinnock przekonuje, że firma wciąż ma dużą pracę do wykonania, aby poprawić zasięg baterii i wydajność. - To potrwa kilka lat - powiedział Chinnock w rozmowie z Bloomberg Television. - Technologia baterii nie jest jeszcze odpowiednio dopracowana - dodał. 

Ducati Diavel i inne popularne modele nie dostaną baterii

Co ciekawe, opinie prezesa Ducati nie tylko kontrastują z zaangażowaniem VW w elektryfikację samochodów osobowych, ale również z entuzjazmem rywala - Harley-Davidson Inc. 

Harley wprowadził już w 2019 r. LiveWire, swój pierwszy model z wtyczką. Przeprowadził też podział swojego oddziału motocykli elektrycznych w zeszłym roku, łącząc go z firmą przeznaczoną do "celów specjalnych", tworząc spółkę LiveWire Group Inc.

Zobacz: Odsetki ustawowe

Elektryfikacja uderza w segment motocyklowy bardziej nierównomiernie niż w samochody osobowe. Podczas gdy Honda Motor Co. niedawno ogłosiła plany wprowadzenia co najmniej 10 e-modeli na całym świecie do 2025 r., BMW AG dotychczas przedstawiło tylko koncepcyjne rowery.

Jako jedna z czterech marek w grupie premium Volkswagena, która dzieli się zasobami badawczymi i produkcyjnymi, Ducati eksploruje alternatywne paliwa i inne technologie w celu zmniejszenia swojego śladu węglowego. Chce tworzyć elektryczne motocykle, ale mówi wprost: na razie nie ma jeszcze gotowych baterii, które spełniają jego wymagania. I długo nie będzie. 

Czytaj też: