Docenianie w rytmie przyjemności – zatrzymanie talentów w firmie to jedno z największych wyzwań HR na 2024 rok

Docenianie w rytmie przyjemności – zatrzymanie talentów w firmie to jedno z największych wyzwań HR na 2024 rok
Fot. mat. pras.
Jaką strategię retencyjną warto wybrać? Taką, która bazuje na tym, co najprostsze i znane od dawna, ale wciąż pomijane. Przewagę zdobędą te organizacje, w których DNA wpisana jest przyjemność z doceniania.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 12/2023 (99)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Odchodzenie z firmy utalentowanych pracowników to nie jedyne zmartwienie liderów i HR-owców. Wyzwaniem jest też „przywrócenie” do organizacji tzw. quiet quittersów. Według raportu Gallupa „State of the Global Workplace 2023” stanowią oni aż 59 proc. pracowników. Pozostają w firmie, ale bez entuzjazmu czy zaangażowania. W tej sytuacji zaprojektowanie skutecznych strategii motywacyjnych wydaje się czymś priorytetowym, jednak nie przyniosą one pożądanych rezultatów, jeśli zabraknie w nich autentycznego pierwiastka doceniania. Niestety, tylko niespełna 40 proc. czuje się doceniona w pracy – wynika z badania PBS „Potrzeby pracowników 2023”. Jednocześnie aż 67 proc. pracujących przyznaje, że wspierający i doceniający lider ma wpływ na zaangażowanie w pracę.

Przyjemności codzienności – nowy rytuał w Twojej organizacji

Zmiana postaw liderów i kultury organizacji jest procesem, dlatego warto już teraz go zainicjować. Od czego zacząć? Od wzmacniających słów, gestów i działań, które tworzą sumę pozytywnych doświadczeń. Wyrażanie wdzięczności,

regularne przekazywanie feedbacku, wspólna celebracja różnych wydarzeń to cenne sposoby, by budować przyjazną atmosferę. Emocjonalnie, finansowo, pozapłacowo – jest wiele odcieni doceniania. Idealnie, jeśli wszystkie się ze sobą łączą.

Wolność wyboru, czyli to, co dla pracownika ważne

Boże Narodzenie stanowi wyjątkową okazję dla działów HR, żeby stworzyć radosne i przyjazne środowisko pracy. Docenianie jest przyjemnością nie tylko dla obdarowanego, ale też dla tego, który obdarowuje. W ten sposób liderzy mogą tworzyć przestrzeń dla uważnych rozmów i wyzwalania pozytywnych emocji, życzliwości, empatii, jednocześnie samemu czerpiąc energię i ciesząc się z dobrego samopoczucia pracowników. Idealnym dopełnieniem dla bezpośredniego spotkania i słowa „dziękuję” będzie wręczenie upominku w postaci karty na przyjemności – Pluxee Prezent – dającej pełną wolność wyboru i dostęp do tego, co dla pracownika ważne. Ekstra środki na karcie można przeznaczyć na swoje małe marzenia, codzienne potrzeby, uszczęśliwienie siebie czy bliskich. Taki rodzaj benefitu podany jest w bardzo wygodny i przyjemny sposób. Do wyboru są karty w różnych wariantach (wirtualne, zbliżeniowe), umożliwiające zakupy w szerokiej sieci sklepów nie tylko w Polsce, ale też za granicą czy online, a zarządzanie kartą odbywa się poprzez intuicyjną aplikację. Jak wynika z badania PBS „Potrzeby pracowników 2023”, aż 47 proc. respondentów uważa, że przekazana osobiście przez szefa karta podarunkowa w połączeniu z podziękowaniem za zaangażowanie w pracę byłaby idealną formą docenienia i wzmocnienia motywacji. Pluxee Prezent to też przyjemność z zakupów i oszczędzania, na użytkowników kart czekają atrakcyjne zniżki i rabaty w takich sieciach jak Biedronka, CCC, Auchan, Samsung i Żabka. Dodatkowo pracodawcy finansujący kartę z ZFŚS mogą liczyć na zwolnienie z PIT do 2 tys. zł rocznie na pracownika. Ważne jest także to, że prezent z Pluxee wspiera działania CSR firmy. Każde 20 zakupionych kart to jeden posiłek dla dziecka objętego Programem Pajacyk Polskiej Akcji Humanitarnej.

Świąteczna radość z obdarowania

– Docenianie stanowi kluczowy element pozytywnej kultury organizacji i fundament dla strategii retencyjnej, dlatego warto o niego dbać na co dzień, a w tym szczególnym momencie roku, jakim są święta Bożego Narodzenia, kreować dodatkowe okazje do radości i zabawy. W Pluxee wierzymy, że każdy ma prawo do przyjemności, gdyż jest to naturalny i potrzebny sposób pielęgnowania dobrostanu. Filozofię marki Pluxee realizujemy nie tylko poprzez wspieranie pracodawców i dostarczanie im skutecznych narzędzi budowania zaangażowania, ale też wewnątrz organizacji, dbając o codzienne przyjemności, relacje, zespołowość oraz rozwój liderów świadomie współtworzących kulturę wellbeingu – mówi Katarzyna Turska, dyrektor HR w Pluxee Polska. – W tym roku mamy też szczególną okazję do świętowania. Za nami wdrożenie nowego brandu jakim jest Pluxee Polska i cały szereg strategicznych zmian. Grudzień jest więc dla nas czasem podsumowań, wyrażania wdzięczności i bycia razem tu i teraz. 

My Company Polska wydanie 12/2023 (99)

Więcej możesz przeczytać w 12/2023 (99) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ