Authologic pozyskuje prawie 2 mln złotych w rundzie pre-seed

Authologic pozyskuje prawie 2 mln złotych w rundzie pre-seed
W Authologic zainwestował fundusz SMOK Ventures oraz spółka App’n’roll. Pieniądze z inwestycji zostaną przeznaczone na dalszy rozwój firmy, w tym przede wszystkim pozyskanie klientów zagranicznych.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Authologic to platforma agregująca różne metody weryfikacji tożsamości m.in. przez użycie danych bankowych oraz skanowanie dokumentów czy rozpoznawanie twarzy za pomocą selfie. Spółka powstała w lipcu 2020 r. z inicjatywy twórców Zencard - firmy zakupionej w 2017 roku przez PKO BP - Krzysztofa Klimczaka, Marka Rogozińskiego oraz Jarosława Sygitowicza.

W październiku 2020 Authologic pozyskał 1,8 mln zł od spółki App'n'roll oraz SMOK.VC, polsko-amerykańskiego funduszu inwestycyjnego skupionego na wsparciu globalnie myślących polskich przedsiębiorców i łączeniu ich z środowiskiem biznesowym Doliny Krzemowej i Singapuru. Partnerzy zarządzający funduszu SMOK.VC - Paul i Dan Bragiel - mają na swoim koncie inwestycje w firmy warte ponad 100 miliardów dolarów, w tym jednorożce lub firmy bliskie wyceny miliarda dolarów jak Uber, Unity, Stripe, Niantic, Zappos, GoJek, Carousell, Shipbob. Natomiast spółka App’n’roll działa jako tzw. venture builder (firma budująca biznesy od podstaw).

- Nie bez znaczenia jest timing inwestycji. W okresie pandemii firmy uzmysłowiły sobie, że wiele procedur, dotychczas stacjonarnych, może zostać zastąpionych przez nowoczesne, czysto internetowe rozwiązania, co najmniej równie bezpieczne, co te dotychczas stosowane - wyjaśnia Borys Musielak, partner zarządzający SMOK Ventures.

Jak działa Authologic?

Authologic agreguje różne metody weryfikacji tożsamości, m.in. w oparciu o dane bankowe (na licencji polsko-belgijskiego fintechu banqup), skanowanie dokumentów czy posiadane cyfrowe tożsamości. Obecnie z rozwiązania Authologic korzysta pierwszych pięciu klientów, w tym platforma Vooom do wynajmowania samochodów i innych pojazdów oraz startup simpl.rent, umożliwiający weryfikację najemców.

- Wierzymy, że wyłącznie internetowe sposoby weryfikowania tożsamości przyjmą się na dobre, nawet po ustąpieniu pandemii. Z naszego rozwiązania mogą korzystać firmy pożyczkowe czy leasingowe, które chcą mieć pewność, do kogo trafiają ich pieniądze lub inne aktywa rzeczowe. Marketplace’y umożliwiające najem krótko lub długoterminowy nieruchomości czy pojazdów, dla których istotna jest wiarygodność i wypłacalność klientów, jak również i dostawcy mediów oraz usług telekomunikacyjnych - mówi Jarosław Sygitowicz, współzałożyciel Authologic.

ZOBACZ RÓWNIEŻ