Answear z nietypowym rabatem. Kobiety zapłacą mniej niż mężczyźni?
Fot. shutterstock.Różnica w rabacie na produkty firmy Answear, czyli 13 proc. symbolizuje lukę w zarobkach pracowników obu płci w UE. Takie działanie możne zostać uznane za kontrowersyjne, bo przedsiębiorców obowiązują prawne ramy równego traktowania konsumentów.
"Załóżmy, że kobiety otrzymują na zakupy rabat w wysokości 23%, a mężczyźni tylko 10%. Brzmi niesprawiedliwie? Tymczasem z tego typu nierównością płacową kobiety muszą sobie radzić na co dzień" - informuje firma na swoim profilu na facebooku.
Czytaj także: TRUMPF reaguje na czekoladkowy kryzys: "Czekoladki były tylko dodatkiem do akcji" [TYLKO U NAS]
Answear z większym rabatem dla kobiet
Jak wyjaśnia firma walka z "gender pay gap" wymaga rozwiązań wielowymiarowych, nieszablonowych, ale przede wszystkim – edukowania i uświadamiania. Właśnie na to ostatnie stawia Answear, startując z akcją promocyjną LADIES FIRST.
"W okresie od 1 do 8 marca można kupić wybrane damskie (i dziecięce) produkty z rabatem 23%, a na męskie rabat wynosi 10%. Różnica w zniżce, czyli 13% staje się tutaj symbolem i odniesieniem do realnej luki płacowej w Unii Europejskiej. Akcja jest empatycznym wyrazem wsparcia i symboliczną próbą zminimalizowania nierówności, z jakimi kobiety spotykają się w życiu zawodowym, a jednocześnie pretekstem do podjęcia szerszych działań i dyskusji w przestrzeni publicznej"- czytamy w komunikacie prasowym, jaki firma wysłała do naszej redakcji.
Poprzez tego typu działania marka pragnie przyczynić się do wznowienia dyskusji na temat wciąż istniejących nierówności pomiędzy płciami i skłonić do indywidualnych refleksji. Akcja obejmuje 9 rynków Answear: Polskę, Czechy, Słowację, Węgry, Rumunię, Grecję, Chorwację, Słowenię i Cypr.
Walka z dyskryminacją za pomocą dyskryminacji?
W komentarzach pod informacją o akcji w mediach społecznościowych nie zabrakło głosu wzburzonych mężczyzn, którzy twierdzą, że zachowanie marki jest niepoprawne. Jak zaznaczają "nie można walczyć z dyskryminacją za pomocą dyskryminacji".
- Żaden szanujący się facet już nigdy nie powinien nic od was kupić. Mam nadzieję że ta akcja zostanie rozgłośniona bo jestem ciekaw wyniku, może jak wam spadnie popyt na męskie ubrania to coś trafi do pustego łba - pisze Beniamin Kowalski, pod informacją o kampanii promocyjnej na profilu facebookowym firmy Answear. (pisownia oryginalna)
- Czy wy właśnie przyznaliście się oficjalnie w jednym poście na blogu do tego, że jedynym powodem innego traktowania klienta jest jego plec i że w ramach równości płci bierzecie po uwagę tylko umiejętności i dlatego zatrudniacie w większości kobiety i płacie tym na stanowiskach kierowniczych więcej? Miłego bicia z UOKiK i PiP jednocześnie - pisze użytkownik Wojt Laba. (pisownia oryginalna)
W odpowiedzi marka zastosowała ciekawy manewr:
70 proc. załogi Answear to kobiety
Answear zaznacza przy tym, że to nie pierwsze działanie organizacji skierowane w stronę kobiet, które wraz ze startem nowej strategii jesienią 2021 r. stały się główną grupą klientek. Marka podejmuje z nimi dialog, inspirując do odważnego życia na własnych zasadach.
Answear deklaruje, że walczy z dyskryminacją także we własnych strukturach. W firmie, w której kobiety stanowią większość, bo 69,7% załogi, o wysokości pensji na poszczególnych stanowiskach decyduje wykształcenie, doświadczenie zawodowe, zaangażowanie i staż pracy – nigdy płeć.
Na potwierdzenie tych słów Answear przedstawia wyniki wewnętrznego audytu przeprowadzonego na 31 analogicznych stanowiskach okazało się, że zarobki kobiet i mężczyzn są porównywalne, a na stanowiskach zarządczych średnia stawka kobiet nie jest niższa od wynagrodzenia mężczyzn.
Answear reklama
Answear to polskie przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w sprzedaży odzieży i obuwia. Firma ta znana jest z reklam, które pojawiają się w telewizji, internecie i innych mediach. Reklamy te zwykle prezentują różne kolekcje ubrań oraz promocje, jakie oferuje Answear.
W reklamach Answear często pojawiają się znane polskie celebrytki oraz modelki. Dzięki temu firma ta przyciąga uwagę wielu osób, szczególnie młodszych. Przykładem nietypowej reklamy może być poniższe video.