promocje
zobacz inne tematyAI znajdzie nam okazje na Black Friday. Tak robi zakupy internetowe co czwarty Polak
Nawet jeśli adopcja AI w polskich firmach wciąż nie osiągnęła satysfakcjonującego poziomu - generatywne modele sztucznej inteligencji są powszechnie wykorzystywane przez Polaków w życiu prywatnym. Robiąc zakupy online 44 proc. z nas używa AI. Już 24 proc. Polaków stosuje takie narzędzia przy porównywaniu cen, a 19 proc. do szukania ofert – wynika z nowego badania SMSAPI.
Jak się nie dać naciągnąć na świąteczne promocje
Dlaczego co roku masowo nabieramy się na Black Friday, przedświąteczne okazje i inne naciągane promocje zakupowe? Odpowiedź znaleźli amerykańscy specjaliści od marketingu.
Sklepy uległy presji cenowej dyskontów. Na rynku widać coraz więcej promocji
W I kwartale br. było o 1,5% więcej promocji w sklepach niż rok wcześniej. Jednak realnie przybyło ich tylko w sieciach convenience, supermarketach i dyskontach. W pozostałych segmentach ubyło tego typu akcji. Najbardziej było to widać w sklepach budowlanych, gdzie spadek rdr. wyniósł aż ponad 32%.
Badanie: Do sklepów chodzimy częściej, żeby polować na promocje
Według badań na podstawie analizy wizyt konsumentów w sklepach Polacy, w dobie inflacji, kupują częściej lecz mniej licząc, że każde wyjście do dyskontu będzie okazją do zaoszczędzenia na promocji konkretnych produktów.