Reklama

deepfake

zobacz inne tematy
Dezinformacja jednym z największych zagrożeń dla demokracji w UE. Komisja proponuje nowe narzędzia do walki z tym zjawiskiem

Dezinformacja jednym z największych zagrożeń dla demokracji w UE. Komisja proponuje nowe narzędzia do walki z tym zjawiskiem

W czasach gdy Stany Zjednoczone Ameryki rozwodzą się z Unia Europejską, a dezinformacja atakuje nas już nie tylko ze wschodu, potrzebne są specjalne narzędzia do walki z fakenewsami i narracją pisaną cyrylicą. To właśnie w odpowiedzi na te wyzwania Komisja Europejska przedstawiła europejską tarczę demokratyczną – pakiet propozycji mających usprawnić walkę z fałszywymi informacjami.

Kryptowaluty: Blisko 80 mld dolarów padło łupem oszustów od 2022 r. Jak się chronić?

Kryptowaluty: Blisko 80 mld dolarów padło łupem oszustów od 2022 r. Jak się chronić?

Nieustannie słyszymy w mediach o kolejnych zuchwałych próbach oszustw internetowych. Złodzieje stają się coraz bardziej wyrafinowani, wykorzystując do swoich celów najnowsze rozwiązania technologiczne, w tym tzw. deepfake. Wykorzystanie tej technologii przez oszustów z branży kryptowalut wzrosło w 2024 roku o 245%, w porównaniu z rokiem poprzednim.

Więzienie za spoty wyborcze wygenerowane przez AI. Świat próbuje poradzić sobie z technologią deepfake w kampanii

Więzienie za spoty wyborcze wygenerowane przez AI. Świat próbuje poradzić sobie z technologią deepfake w kampanii

Pierwsze informacje o tym, że Meta, firma Marka Zuckerberga mająca w portfolio m.in. Facebooka i Instagrama, aktualizuje zasady dotyczące reklam politycznych, tworzonych przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji, pojawiły się na początku listopada. Dziś znamy już więcej szczegółów o zasadach, których będą musieli przestrzegać reklamodawcy, korzystający z obrazów i filmów generowanych przez sztuczną inteligencję. Czy uchronią one wyborców od manipulacji przekazem, którą znacznie łatwiej tworzyć przy użyciu AI?

Reklama