Z żelazną konsekwencją

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Najpierw Michał Taisner dostrzegł niszę. Potem napisał biznesplan i zdobył inwestorów. Po sześciu latach sprzedaje Smart Pharmę za kilkadziesiąt milionów złotych.

Bez wykształcenia farmaceutycznego, bez większego doświadczenia w prowadzeniu własnej firmy. Michał Taisner przez lata pracował w branży farmaceutycznej na stanowiskach związanych ze sprzedażą. W końcu powiedział – dość pracy na innych, czas podjąć własne wyzwanie!

 – Podczas swojej kariery zdobyłem doświadczenie związane z budowaniem i zarządzaniem działami sprzedaży oraz z wprowadzaniem nowych produktów. Stąd moje dobre kontakty ze środowiskiem medycznym, które potem zaprocentowały – mówi. Jak zaznacza, na rynku farmaceutycznym często duże koncerny przejmują mniejsze firmy, które posiadają ciekawe produkty. Łatwiej jest bowiem kupić markę i dalej ją rozwijać niż samodzielnie wpaść na pomysł i prowadzić długotrwały proces badań i promocji. Oznacza to, że mimo dużej konkurencji na rynku da się zbudować polski brand, który można efektywnie wypromować a następnie sprzedać. Trzeba mieć tylko dobry pomysł. 

Sprawdź: Fotka

Zanim założył Smart Pharmę, zdobywał doświadczenie w budowaniu firmy ze wspólnikami. Ich wizja rozwoju znacznie się jednak różniła. – Zdecydowałem się na odejście – przyznaje. Potem trafił do międzynarodowej firmy. – Była niestety nieefektywnie zarządzana. Miała dobre produkty, ale nie potrafiła tego wykorzystać. Zdałem sobie sprawę, że czas na zbudowanie własnego biznesu i prowadzenie go w taki sposób, jaki uważam za słuszny – dodaje. Problemem były pieniądze. Sam koszt produkcji pierwszej partii...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 12/2020 (63)

Więcej możesz przeczytać w 12/2020 (63) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY