x-kom nawiązuje współpracę z Booksy. Po odbiór sprzętu umówimy się w aplikacji

Michał Świerczewski, właściciel x-kom, Fot. materiały prasowe
Michał Świerczewski, właściciel x-kom, Fot. materiały prasowe
Booksy to rodzimy startup, dzięki któremu w jednej aplikacji umówimy się do fryzjera czy salonu kosmetycznego. Teraz współpracę z platformą podjął sklep z elektroniką x-kom, dzięki czemu online umówimy się na konkretną godzinę po odbiór sprzętu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

O Booksy wspominaliśmy na łamach "My Company Polska" wielokrotnie. W zeszłym roku umieściliśmy ich w zestawieniu "25 najlepszych polskich startupów" - już wtedy pisaliśmy, że to jedna z największych nadziei polskiego sektora startupowego. Firma współpracuje przede wszystkim z szeroko rozumianą branżą beauty m.in. pozyskała 900 salonów Expert L'Oreal Professionel, które umożliwiają rejestrację wizyt z poziomu aplikacji. - Pierwszym krajem, w którym wystartowaliśmy były Stany Zjednoczone, bo wiedzieliśmy, że tam tkwi największy potencjał, a wygrana w USA oznacza prostsze i szybsze powtórzenie sukcesu w innych krajach (...). Inaczej na tym tle wypadała na początku Polska. Tu musieliśmy wykonać dużo pracy u podstaw, aby przekonać ludzi, że ich klienci z chęcią wybiorą rezerwację online zamiast umawiania wizyt telefonicznie, o ile tylko damy im taką możliwość - mówił w rozmowie z nami Stefan Batory, twórca platformy.

Teraz Booksy wykonało kolejny krok w swojej pracy u podstaw, nawiązując współpracę z siecią sklepów z elektroniką x-kom. Klienci dostają możliwość zabookowania konkretnej daty i godziny, co pozwoli załatwić swoją sprawę bez kolejek. "Większość elektroniki można kupować na podstawie parametrów produktu. Nie ma jednak nic dziwnego w tym, że niektórzy klienci wolą przymierzyć myszkę do dłoni czy słuchawki do uszu. Niezastąpiona często jest fachowa porada naszych doradców" - czytamy w oficjalnym komunikacie. Natomiast Stefan Batory mówi: - Branża handlowa, a technologiczna w szczególności, wiedzi prym we wdrażaniu innowacyjnych i efektywnych rozwiązań wpływających na obsługę klienta. Rozpoczęcie współpracy z x-komem to dla nas potwierdzenie, że idea wygodnego umawiania się na wizytę, zaczerpnięta z branży beauty i podchwycona w czasach pandemii przez sektor finansowy sprawdza się doskonale w coraz to nowszych kategoriach biznesu.

To ważny krok dla Booksy, które z powodu pandemii - jak szacował twórca aplikacji - miał utracić połowę z ok. 300 tys. współpracujących lokali. Lepiej w trakcie epidemii radzi sobie x-kom, który w pierwszym kwartale br. zwiększył wpływy sprzedażowe o blisko 30 proc. - Pandemia wywołana przez wirusa Covid-19 nie spowodowała przerwania łańcucha dostaw na rynku, na którym działa Spółka. Należności spływają terminowo, a Spółka na bieżąco reguluje zobowiązania - piszą przedstawiciele x-kom w sprawozdaniu finansowym.

ZOBACZ RÓWNIEŻ