X-kom inwestuje w biznesowe przedsięwzięcie Quebonafide

X-kom
Marka X-kom, fot. Shutterstock
Firma X-kom i jej współzałożyciel, Michał Świerczewski, zainwestowali w spółkę Chai Group, czyli biznesowe przedsięwzięcie rapera znanego pod pseudonimem Quebonafide - czyli Kuby Grabowskiego.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Chai Group to spółka założona w celu rozwoju marki MISS TI 蒂小姐. Jednym z jej twórców jest Quebonafide, czyli Kuba Grabowski.

Strony nie ujawniają wartości inwestycji. Jak wynika z publicznych danych, do transakcji doszło we wrześniu br. Obecnie Kuba Grabowski ma 30 proc. udziałów w spółce - podobnie jak Kamil Rąpel. X-kom jest w posiadaniu 25 proc. akcji, a twórca marki - Michał Świerczewski - osobiście posiada 15 proc. udziałów w Chai Group.

Jako przyczyny inwestycji podano dywersyfikację źródeł dochodu oraz chęć spróbowania się w nowej branży.

MISS TI

Marka MISS TI do tej pory wyprodukowała m.in. napoje Matcha Latte i Milk Tea. Można je kupić w takich sieciach jak Aldi, Biedronka, Carrefour, Frisco, Kaufland, Lidl, Shell czy Żabka. Obok tego powstały lodowe desery Mochi. 

Michał Świerczewski, prezes grupy x-kom, opisuje produkty MISS TI, jako propozycję dla osób, które cenią sobie zdrowy styl życia, doceniają niecodzienne smaki i chcą poznać produkty z różnych zakątków świata.  

– Widzę duży potencjał w sektorze FMCG, a zwłaszcza w tych nietypowych produktach, których nie spotykamy na co dzień na sklepowych półkach. Osobiście jestem fanem pobudzającego efektu MISS TI Matcha Latte oraz zniewalającego smaku lodów Mochi. Wprowadzamy do portfolio naszych spółek kolejne kategorie produktów, aby różnicować ofertę. Chcemy jednocześnie czerpać doświadczenia z innej branży, jak również doprowadzić do kolaboracji pomiędzy obiema firmami – przekonuje Michał Świerczewski, prezes grupy x-kom.

- MISS TI to skromna, ale pewna siebie dziewczyna, która chce budować nową - lepszą rzeczywistość. x-kom - to inteligentny wybór i szereg innowacyjnych rozwiązań oraz najnowocześniejszej technologii. Wierzymy, że idąc razem będą się wzajemnie inspirować i napędzać. Z ogromną dumą i nadzieją na przyszłość chcemy ogłosić, że od teraz łączy ich coś więcej niż geekowskie zajawki. Łączy ich wspólny - partnerski cel – mówi Quebonafide.

Dalsze plany rozwoju MISS TI

W tym momencie przedstawiciele marki nie ujawniają dalszych planów rozwoju. W lipcu Quebonafide, Kamil Rąpel oraz twórcy marki Makarun - Marcin Szworak i Przemysław Tymczyszyn uruchomili nową spółkę MISS TI FRANCHISING.

Firma, zgodnie ze zgłoszeniem do KRS, może się zajmować prowadzeniem restauracji i innych placówek gastronomicznych, franczyzą, a także działalnością gastronomiczną, kateringiem i produkcją artykułów spożywczych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ