WP2 Investments inwestuje w Wycieczkomat. "Chcemy, by nasza platforma była globalna"
Krzysztof Januszewski i Marcin Owczarczyk - twórcy Wycieczkomatu. / fot. mat. pras.– Dotychczas nikt nie zapewnił nauczycielom narzędzi, które ułatwiłyby organizację wycieczek i obciążyły ich z odpowiedzialnych i czasochłonnych obowiązków. Warto tutaj podkreślić, że sam organizacja wycieczki to nie sam wyjazd, to kilka miesięcy przygotowań, przygotowanie list uczestników, zbieranie ważnych informacji, rezygnację, zamiany uczestników, kontakt z kontrahentami i zapewnienie diet, zakwaterowanie dzieci itd.– mówi Marcin Owczarczyk, co-founder Wycieczkomatu w rozmowie z Ewą Pysiewicz na blogu WP2 Investments.
Pomoc w organizacji
Do zadań platformy Wycieczkomat należy:
- pomoc w planowaniu wyjazdów dopasowanych do potrzeb dzieci i wymogów programowych,
- kontrola nad finansami,
- komunikacja z rodzicami i uczniami, tak aby nauczyciele mogli skupić się na swojej pracy i wsparciu młodzieży.
Plany Wycieczkomatu
Wycieczkomat wybiera się na naprawdę długą "wyprawę". Marcin Owczarczyk przyznał, że chce by, ich rozwiązanie było globalne. Wycieczki szkolne mają potencjał zrewolucjonizować rynek turystyczny, a zarządzanie turystyką grupową także jest domeną twórców startupu. – Chcemy wspierać polską edukację, w szczególności dyrektorów i nauczycieli, co bezpośrednio wpłynie na poprawę edukacji połączonej z rozwojem i integracją blisko 4 milionów dzieci w polskich szkołach. Testujemy nasze produkty już dla klubów sportowych czy B2B, obsługujemy też pierwszych klientów z zagranicy – dodaje Owczarczyk.
Poza tym startup chce przyciągnąć zagraniczne szkoły do naszego kraju. – Polska jako destynacja dla zagranicznych wycieczek szkolnych jest atrakcyjna historycznie, logistycznie i kosztowo. Chcemy wykorzystać te aspekty w naszej działalności i rozwoju naszej spółki – tłumaczy.
Założyciele Wycieczkomatu planują, że kolejna runda będzie opiewać na ok. 2-3 mln euro, z myślą o wyjściu za granicę.