Weee! pozyskuje aż 425 mln dolarów na dalszy rozwój
Weee! jeszcze bardziej doinwestowany / Fot. Materiały producentaWeee! specjalizuje się w dostawie artykułów spożywczych, głównie kuchni latynoskiej i azjatyckiej. Obecnie startup zebrał 425 mln dolarów w ramach finansowania rundy Series E, kierowanej głównie przez fundusz SoftBank Vision Fund 2.
Sprawdź: Nepotyzm
Weee! wykorzysta zastrzyk kapitału, aby poszerzyć bazę klientów. Chce też oferować usługi dostawcze w nowych regionach, jak również rozwijać automatyzację magazynów.
Firma działa na rynku już 7 lat. Do tej pory zebrała ponad 800 mln dol. od takich funduszy jak wspomniany SoftBank Vision Fund 2, jak i Arena Holdings, Blackstone, DST Global, Goodwater Capital, Greyhound Capital, iFly.vc, Lightspeed Ventures, czy Tiger Global.
Pod koniec zeszłego roku startup wszedł do grona jednorożców, osiągając wycenę przekraczającą 1 mld dolarów. Dodajmy jednak, że wyceniany jest tu głównie "potencjał". W dobie pandemii i sytuacji makro, wiele osób decyduje się na dostawy żywności do domu. Weee! ma natomiast duże zasięgi i wielu użytkowników. Z tego powodu cieszy się uznaniem inwestorów.
Jak dotąd startup dostarcza żywności bezpośrednio do klientów ponad 10 tys. lokalnie pozyskiwanych i trudno dostępnych towarów z całego świata. Specjalizuje się w produktach pochodzenia azjatyckiego i latynoskiego, zapewniając - jak twierdzi - niedrogi dostęp do świetnych produktów. Działa w Ameryce Północnej, wyznaczając jednocześnie nowy standard świeżości i jakości (ma wielu zadowolonych klientów).
Inspiracje: Megan Fox
Firma korzysta też z najnowszych technologii do prognozowania zapotrzebowania klientów, a także ma sprawną platformę e-commerce do realizacji zamówień. Lokalnie mówi się, że Weee! redefiniuje zakupy spożywcze online i dostawy żywności.
Obecnie Weee! dodaje nawet 500 nowych produktów tygodniowo do swojego katalogu. W przyszłości chce rozwinąć ofertę na inne grupy etniczne. Współpracuje też z siecią 1000 restauracji, aby oferować dostawy gotowych posiłków do domu.
Inwestorzy są przekonani, że sektor e-commerce dotyczący żywności i dostaw jedzenia będzie się dynamicznie rozwijał w najbliższych latach.