Strategiczna akwizycja Netguru w USA. "To jeden z najważniejszych newsów w naszej historii"

Marek Talarczyk
Marek Talarczyk, CEO Netguru, fot. materiały prasowe
Polska spółka technologiczna Netguru ogłosiła przejęcie pakietu mniejszościowego w studiu Pilot44 pracującym dotychczas z takimi markami, jak Coca-Cola, Kellogg’s, Red Bull czy Procter and Gamble. Akwizycja jest częścią globalnej strategii firmy polegającej na budowie kompletnej oferty usług cyfrowych. Przejęcie ma strategiczne znaczenie dla obu spółek.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Netguru, polska spółka akcyjna oferująca usługi doradztwa, tworzenia oprogramowania oraz projektowania produktów cyfrowych, ogłosiła przejęcie pakietu mniejszościowego w amerykańskim studiu innowacji Pilot44. Transakcja została zrealizowana we współpracy z Funduszem Ekspansji Zagranicznej zarządzanym przez PFR TFI oraz bankiem Citi Handlowy.

- Ostatnie lata pokazały, jako bardzo dynamicznie zmienia się rynek, a za nim potrzeby klientów. Tempo cyfryzacji oraz potrzeba szybkiej adaptacji sprawiły, że proces tworzenia innowacji jest szybszy niż kiedykolwiek. Aby nadążyć za tymi zmianami, firmy coraz częściej decydują się na współpracę z jednym partnerem o kompleksowej wiedzy i doświadczeniu, zamiast polegać na całym łańcuchu niezależnych od siebie dostawców. Od lat rozwijamy Netguru zgodnie ze strategią budowy nowego, przyszłościowego modelu doradztwa digitalowego i biznesowego, oferującego kompletną ofertę dla klientów chcących rozwijać swój biznes. Akwizycja studia Pilot44 jest kolejnym krokiem na tej drodze - podkreśla Marek Talarczyk, CEO Netguru.

Pilot44 z siedzibą w San Francisco jest jednym z najbardziej zaufanych amerykańskich studiów oferujących wsparcie w budowie innowacji i skalowaniu firm. Studio wspiera największe firmy na świecie w osiąganiu wzrostu biznesowego dzięki unikalnemu zestawowi wiedzy, narzędzi i metodologii pracy. Ta ostatnia obejmuje najważniejsze etapy tworzenia innowacji: od badań rynkowych, budowy prototypów i walidacji produktów, po wdrożenie i ich rozwój. To wszystko dzięki grupie uznanych przedsiębiorców, technologów i marketerów z wieloletnim doświadczeniem w Dolinie Krzemowej.

Sprawdź też: ClickMeeting - polska alternatywa dla Zooma i Teamsów

- Tym, co odróżnia nas od innych firm doradczych, jest spojrzenie poza horyzont. Istotnym elementem w naszym podejściu do budowania prosperujących firm w dobie cyfrowego przyśpieszenia jest przede wszystkim tworzenie nowych rozwiązań, a nie powielanie istniejących schematów. Nasza wizja jest spójna z wizją Netguru, które dostrzega potrzebę zmiany consultingu i ją wdraża - mówi Jon Corshen, współzałożyciel Pilot44.

Transakcja została zrealizowana we współpracy z Funduszem Ekspansji Zagranicznej, który wspólnie z Netguru zainwestował w Pilot44. Bank Citi Handlowy udzielił wsparcia finansowego dla tej transakcji, a James Oury, CLA oraz EY zapewnili doradztwo podatkowe i prawne.

- Polski sektor technologiczny posiada już silną pozycję eksportową, a inwestycja Netguru w amerykańską spółkę Pilot 44 jest najlepszym dowodem na to, że polskie firmy działające w tej branży mogą sięgać po więcej i stawać się ważnymi graczami w głównym nurcie transformacji cyfrowej. W trakcie ostatnich dwóch lat nastąpiło ogromne przyspieszenie w obszarach takich jak: technologie wideokonferencji, sztuczna inteligencja, oprogramowanie do pracy zespołowej, płatności cyfrowe czy bezpieczeństwo mobilne. Te trendy powodują, że zmienia się spojrzenie na to, jak firmy podchodzą do rozwoju swojego biznesu, gdyż muszą szybciej niż kiedykolwiek reagować na zachodzące zmiany, a technologie cyfrowe stają się dziś jednym z kluczowych elementów budowania przewagi konkurencyjnej i przyspieszenia wzrostu Dzięki inwestycji w spółkę Pilot 44, Netguru będzie mogło zaproponować kompleksową ofertę strategicznego doradztwa, m.in. w zakresie wdrażania innowacji i infrastruktury cyfrowej klientom na całym świecie – komentuje Piotr Kuba, członek zarządu ds. inwestycyjnych w PFR TFI.

Sebastian Perczak, szef Pionu Bankowości Przedsiębiorstw banku Citi Handlowy zaznacza: - Współpraca z Netguru wpisuje się w naszą strategię bycia pierwszym bankiem firm z planami rozwoju i ekspansji zagranicznej. Poprzez dedykowany zespół doradców i specjalistów branżowych wspieramy polskie firmy segmentu Digital. Mamy w tym zakresie ekspertyzę i know how, a dzięki temu, że jesteśmy częścią jednej z największych instytucji finansowych na świecie, możemy wspierać naszych klientów wszędzie dokąd idą. Cieszę się, że mogliśmy być partnerem w tej transakcji i pomóc w realizacji ambitnych planów Netguru.

W 2021 roku Netguru osiągnęło przychód na poziomie 230 mln zł (wzrost o ok 45 proc. w porównaniu z 2020 r.), równocześnie konsekwentnie od lat utrzymując rentowność na poziomie EBITDA powyżej 15 proc. Obecnie zespół firmy liczy ponad 900 osób.

ZOBACZ RÓWNIEŻ