Producent "M3gan" i "The Purge" wchodzi do biznesu gier wideo

Najpierw filmy, potem gry / Fot. Materiały produce
Najpierw filmy, potem gry / Fot. Materiały producenta
Blumhouse Productions planuje stworzyć kilka oryginalnych gier w każdym roku działalności.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jason Blum, producent hitów horrorowych "M3gan" i "The Purge", wchodzi do biznesu gier wideo. Chce przekształcić popularne marki na inne, bardziej dochodowe medium.

Firma produkcyjna Bluma planuje tworzyć gry z gatunku horroru. Budżet na same tytuły ma być relatywnie niewielki - mniej niż 10 mln dol. na grę. Gotowe produkcje będą oferowane na konsolach i komputery PC. 

Blumhouse ma szansę na duży sukces

Blumhouse zatrudnił Zacha Wooda, który pracował przy ponad 30 grach, aby mieć specjalistę do nadzorowania strony kreatywnej swojego nowego biznesu. A także Dona Sechlera, weterana Sony PlayStation, który będzie zarządzał finansami i operacjami. Wood będzie podlegał prezesowi Blumhouse, Abhijayowi Prakashowi.

Zobacz: Emerytury ZUS

Prakash chce pomóc Blumowi zwiększyć wartość swojej firmy poprzez zwiększenie ilości filmów i programów telewizyjnych, a także rozszerzenie się na nowe linie biznesowe. W tym wypadku na doświadczenia na żywo i większą obecność w parkach tematycznych, a także gry wideo. 

Globalna branża gier wideo jest większa niż biznes filmowy i muzyczny - i to razem wzięte.

Sprawdź: Odsetki ustawowe za opóźnienie

Blumhouse jest już największym producentem filmów horrorowych w Hollywood i ma zamknąć fuzję z Atomic Monster, firmą produkcyjną prowadzoną przez reżysera Jamesa Wana. Para już współpracowała przy franczyzie filmowej "Insidious".

"Jesteśmy w biznesie przerażających historii. Robimy filmy, robimy telewizję, ale istnieje też ta ogromna, rosnąca część w mediach i rozrywce, jaką są gry" - powiedział Prakash. "Przestrzeń ta jest warta setki miliardów dolarów. Jesteśmy w doskonałej pozycji, aby spróbować w niej zaistnieć".

Blumhouse wcześniej eksplorował wejście do branży gier poprzez Universal Pictures, należące do Comcast Corp. studio filmowe. Universal próbował przekonać studia gamingowe do stworzenia gier na podstawie niektórych tytułów Blumhouse, w tym "The Purge". Nic z tego nie wyszło.