Polecamy książki o biznesie i nie tylko

Sprawdź ciekawe pozycje literackie na lipiec.
Sprawdź ciekawe pozycje literackie na lipiec. / Fot. shutterstock.
Ciekawe pozycje literatury dla przedsiębiorców i nie tylko przedstawia Anita Szarlik, sekretarz redakcji My Company Polska. Jaką lekturę warto zabrać ze sobą na wczasy?
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 7/2024 (106)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Ali Abdaal

Paradoks produktywności

MT Biznes

Jak czerpać przyjemność z pracy, żeby chciało się chcieć? Świetne pytanie, szkoda, że bez odpowiedzi – pomyślałam, biorąc do ręki najnowszą książkę dr. Alego Abdaala, lekarza i psychologa, absolwenta Cambridge University oraz jednego z najpopularniejszych ekspertów od produktywności w świecie. Być może mój dystans do książki brał się z tego, że naprawdę byłam zmęczona i na myśl, że mam być jeszcze bardziej produktywna, robiło mi się słabo. Co tu kryć, czułam się w tym momencie wypalona – tak jak ponad jedna trzecia Polaków. Dr Ali Abdaal rozumiał mnie od pierwszych stron swojej książki. Pisał nie tylko o wypaleniu, ale też tendencji do prokrastynacji, spadku motywacji i braku zaangażowania. Znam, znam! I gdy już zaczęłam się bać, że każe mi się wziąć w garść, żeby zrobić jeszcze więcej, lepiej, szybciej… przeczytałam o poszukiwaniu radości, przyjemności, dobrym samopoczuciu. O zamianie kortyzolu – wywołującego poczucie stresu – na serotoninę, regulatora nastroju. Sukces nie prowadzi do dobrego samopoczucia, tylko dobre samopoczucie prowadzi do sukcesu. Świetna pozycja, dla wszystkich zmęczonych i wypalonych.

Jonah Berger

Magiczne słowa

Bellona

Jako dziennikarka dobrze wiem, że słowa mają ogromną siłę. Odpowiednio dobrane mogą sprawić, że odbiorca od razu postrzega dane zjawisko czy osobę zupełnie inaczej. Przykład z naszych łamów? Kogo innego widzimy, czytając słowo „bizneswoman” inną, widząc słowo „startuperka”, choć w praktyce mogą robić dokładnie to samo. Swoją drogą nie bez powodu najbardziej lubimy wszystkie pochodne od słowa „przedsiębiorczy”. Książka „Magiczne słowa” Jonaha Bergera pokazuje, że niektóre słowa mają większy wpływ niż inne. Potrafią lepiej przekonać, bardziej zaangażować i silniej zmotywować. Wcale nie dziwię się, że książka odniosła międzynarodowy sukces. Dzięki najnowszym badaniom nad sztuczną inteligencją i językiem autorowi udało się określić sześć rodzajów słów, które pozwalają nam skuteczniej wywierać wpływ na innych ludzi – i to w każdej dziedzinie. Nie będę zdradzać, co to za słowa. Przyznam tylko, że zaczęłam je testować na kolegach i koleżankach w redakcji. Jak dotąd z sukcesem!

Maxwell Maltz

Psychocybernetyka Zasady kreatywnego życia

Studio Emka

35 mln egzemplarzy robi wrażenie! W tylu egzemplarzach swoją książkę „Psychocybernetyka” sprzedał na całym świecie dr Maxwell Maltz. Ale to nie z tego powodu zdecydowaliśmy się na objęcie drugiej części tej książki patronatem prasowym. Zaintrygowała nas koncepcja „obrazu siebie”. To właśnie on – według autora – jest naszym największym sprzymierzeńcem. Pomaga się doskonalić, kształtuje moc i odwagę samodzielnego myślenia, odblokowuje i wyzwala kreatywną osobowość, daje siłę do zwalczania porażek… Wbrew pozorom nie jest to metoda dla narcyzów, którzy zakochani są w swoim obrazie. Wręcz przeciwnie. „Psychocybernetyka. Zasady kreatywnego życia” to książka zarówno dla tych, którzy znają pierwszą część, a wręcz są jej wielbicielami, jak i tych, którzy nigdy nie zetknęli się z tą koncepcją. Znajdziemy tu nie tylko samą teorię, ale też mnóstwo przydatnych ćwiczeń, które popychają nas w dalszym rozwoju.

Ken Mogi

Nagomi. Japoński sekret życia w harmonii

Wielka Litera

Jestem fanką wszystkiego, co japońskie. Uwielbiam tę kulturę – poczucie estetyki, tamtejszą kuchnię, podejście do życia. Poza tym już w dzieciństwie nauczyłam się robić origami, mam też – rzecz jasna – japoński samochód. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to, co dociera do Europy z Japonii jest wersją „demo” – przetrawioną przez Zachód, dostosowaną do naszych europejskich gustów i przyzwyczajeń. Przekonałam się o tym w czasie wakacji na Okinawie. Nie wszystko było takie kawaii, czyli słodkie i miłe. Wciąż jednak pozostaję pod wrażeniem ich umiejętności radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego świata, choćby pracy z sensem do późnego wieku (akigai) czy relacji z przyrodą (shinrin yoku, czyli leśnych kąpieli). Z tym większą ciekawością sięgnęłam po książkę „Nagomi” Kena Mogiego. Czym jest „nagomi”? Jak pisze autor – w świecie napędzanym pieniądzem i stresem Japończycy najbardziej cenią pogodę ducha, harmonię serca i umysłu oraz równowagę. Nagomi to stan świadomości, który wpływa na relacje z ludźmi i otoczeniem. To sposób na to, jak dostosowywać się do ciągłych zmian w życiu bez utraty wewnętrznego spokoju. Ta książka to piękna i krzepiąca opowieść. Czy prawdziwa i możliwa do zrealizowania? Warto sprawdzić samemu.

My Company Polska wydanie 7/2024 (106)

Więcej możesz przeczytać w 7/2024 (106) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie