Piotr Sucharski, prezes Neuca: Jesteśmy gotowi do inwestycji w obszarze nowych technologii

Apteka
Apteka, fot. Adobe Stock
Neuca, największa firma działająca na polskim rynku hurtowni farmaceutycznych, zamierza jeszcze aktywniej rozwijać się w obszarze innowacji technologicznych. - Jesteśmy gotowi do inwestycji w tym obszarze - powiedział Piotr Sucharski, prezes Neuca, w odpowiedzi na pytanie mycompanypolska.pl.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Neuca w II kwartale br. wypracowała zysk netto bez zdarzeń jednorazowych na poziomie 51,8 mln zł, osiągając rezultat o 65 proc. wyższy niż w II kwartale 2020. Skumulowany wynik netto (bez zdarzeń jednorazowych) I półrocza 2021 r. wyniósł 102,0 mln zł czyli został poprawiony o 26,0 proc. r/r.

Jednym z motorów napędowych firmy jest tzw. segment pacjencki, czyli obejmujący nie dostarczanie leków do aptek, ale m.in. rozwój usług dla pacjentów. W I półroczu 2021 roku w związku z dynamicznym rozwojem tego obszaru, Neuca wydzieliła dwa segmenty operacyjne: badania kliniczne i przychodnie lekarskie. Łączne przychody z obydwu segmentów wyniosły w ciągu sześciu miesięcy br. 132 mln zł (+64,1 proc. r/r). Zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 19,7 mln zł (7,2 mln zł w analogicznym okresie i stanowił już 15,1% łącznego zysku EBIT Grupy bez zdarzeń jednorazowych. 

- Myślimy o technologii w wielu obszarach.  Przykładem może być portal HeyDoc. Będziemy dalej poszukiwać innowacji związanych ze zdalnym monitoringiem pacjentów. Drugim obszarem są telekonsultacje, lepsza opieka nad pacjentem. Jest tu wiele możliwości rozwoju i widzą to największe podmioty zajmujące się branżą medyczną na świecie - powiedział w odpowiedzi na pytanie portalu mycompanypolska.pl Piotr Sucharski, prezes Neuca.

Jak zaznaczył, potencjał technologiczny polskich startupów jest bardzo duży. - Mamy wiele ciekawych startupów, których praca jest na zaawansowanym poziomie. Jestesmy gotowi do inwestycji w obszarze - powiedział.

Neuca zamierza się także koncentrować na obszarze technologii związanych z badaniami klinicznymi. - Pracujemy nad projektem, który może nas mocno rozwinąć pod kątem oferty. Nie chcę jeszcze zdradzać szczegółów - dodał przes Neuca. 

Wśród biznesów z segmentu "pacjenckiego" firmy Neuca, można wymienić m.in. portal HeyDoc, który zapewnia pacjentom dostęp do wiedzy o ich stanie zdrowia. Przykładowo, jednym z narzędzi wykorzystywanych na portalu jest system HeyCzeker, który podpowiada lekarzom potencjalne przyczyny problemów zdrowotnych i rekomenduje rozwiązania. System oparty jest na sztucznej inteligencji.

Oprócz tego Neuca rozwija się w obszarze e-commerce, m.in. poprzez platformy Apteline i Ortopedio, a także współpracuje z dużymi firmami zajmującymi się obszarem benefitów przy nowych usługach. 

Jak wynika z najnowszego raportu finansowego firmy, przychody z segmentu pacjenckiego w I połowie br. wzrosły o kilkadziesiąt procent w porównaniu do minionego roku. Segment badań klinicznych przyniósł 66,2 mln złotych przychodów i 13,1 mln złotych EBIT a segment przychodni 66,3 mln złotych przychodów i 6,6 mln złotych EBIT. Przychody w obszarze e-commerce przekroczyły 32 mln złotych przy 800 tys. złotych zysku EBIT.

ZOBACZ RÓWNIEŻ