MultiWash wchodzi do Czech. A to dopiero początek
Tomasz Czerniejewski (CEO MultiWash) i Natalia Gajkowska (COO MultiWash)MultiWash rozpoczął już budowę sieci myjni w Czechach, w skład której docelowo wejdzie 150 punktów. Pod koniec roku startup planuje też kolejną rundę finansowania na dalszą ekspansję na rynki Słowacji, Austrii i Niemiec.
Polska potężnym rynkiem
Polska jest jednym z większych rynków w Europie pod względem liczby zarejestrowanych pojazdów (23 mln), a konsumenci wydają rocznie około 0,5 mld EUR na mycie swoich samochodów. Według danych Eurostat w całej Unii Europejskiej zarejestrowanych jest 262 mln pojazdów, a rynek car wash wart jest około 6 mld EUR.
MultiWash wystartował trzy lata temu. Z rozwiązania korzysta w Polsce blisko 15 tysięcy użytkowników z takich firm jak: PepsiCo, Microsoft, ING Bank, Red Bull, Pfizer, Tchibo, DPD czy Sanofi. Startup bardzo dynamicznie rozwija również sprzedaż abonamentów na mycie i sprzątanie pojazdów poprzez współpracę vendorską z Santander Leasing, Athlon Fleet Management czy BMW Financial Services.
Koncepcja MultiWash powstała na początku 2017 roku i od samego początku model biznesowy firmy oparty był na dostępie dla klientów biznesowych do największej sieci myjni, poprzez prostą aplikację mobilną i atrakcyjne plany abonamentowe - mówi Tomasz Czerniejewski, CEO MultiWash.
W czerwcu bieżącego roku MultiWash wygrał konkurs Fleet Derby 2020 w kategorii: ekologiczne rozwiązania dla flot samochodowych. Według badań naukowców z Politechniki Warszawskiej ręczne mycie pojazdów jest trzy razy mniej szkodliwe dla środowiska naturalnego niż korzystanie z myjni automatycznych.