Lidl zainwestował w serbski rynek 550 mln euro. Tyle kosztowała pozycja lidera rynku

Lidl
fot. shutterstock.
W ciągu zaledwie pięciu lat działalności w Serbii, Lidl zainwestował ponad 550 mln euro i zatrudnił ponad 3,3 tys. pracowników. Obecnie jest liderem na rynku pod względem zadowolenia klientów i aktywnie wspiera serbską gospodarkę.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jak zapewnić sobie pozycję lidera na nowym rynku? Najlepiej poprzez inwestycje, które następnie odbierze się z nawiązką. Marki największego gospodarczego mocarstwa, czyli Niemiec mają kapitał na takie operacje. I osiągają trwałe efekty.

Lidl zainwestował w serbski rynek 550 mln euro. Tyle kosztowała pozycja lidera rynku

Według najnowszego badania przeprowadzonego przez GfK, Lidl zajmuje czołową pozycję w Serbii jeśli chodzi o zadowolenie klientów. Dodatkowo sieć wyróżnia się pod względem jakości świeżych owoców, warzyw oraz pieczywa.

Lidl Serbia odgrywa kluczową rolę w eksporcie produktów serbskich. Jak podaje esmmagazine.com, firma wyeksportowała towary o wartości ponad 30 mln euro do innych sklepów sieci w regionie oraz w Europie. W ofercie Lidl znajduje się ponad 600 produktów od serbskich dostawców, zarówno pod lokalnymi markami, jak i pod markami własnymi sieci.

WIDMO Technologies dopina małą rundę finansową. "Deep tech mógłby być siłą Polski" [TYLKO U NAS]

Produkty lokalne w Lidlu

Lidl szczyci się linią produktów "S ljubavlju, domaće" (Domowe z miłością) - ok. 100 produktów pochodzących od lokalnych producentów. W 2021 roku wprowadzono także serbską markę własną z około 80 SKU od miejscowych producentów, w tym świeże mleko, jogurty, domowe skwarki i wiele innych.

Sieć dyskontów jest jednym z najbardziej pożądanych pracodawców w kraju, zdobywając przez trzy lata certyfikaty "Top Employer Serbia" i "Top Employer Europe".

Co zrobić, żeby tak nie bolało. Jak zwolnić pracownika? [WYWIAD]

Rozwój Lidla w Serbii

Lidl posiada w Serbii dwa kluczowe centra logistyczne, które zaopatrują 67 sklepów w 38 miastach. Firma ma ambitne plany ekspansji na serbskim rynku, zapowiadając otwarcie kolejnych sklepów.

Lidl dynamicznie rozwija swoją obecność na rynku serbskim, inwestując w lokalną gospodarkę, promując produkty krajowe i zyskując zaufanie konsumentów. Działania te nie tylko przyczyniają się do sukcesu sieci w Serbii, ale również wspierają rozwój lokalnych dostawców i producentów.