Lidl dopieka Biedronce: e-cenówki i gwarancja jednakowych cen we wszystkich sklepach

lidl esl
Fot. shutterstock.
Lidl Polska wprowadził ciekawe rozwiązanie, czyli elektroniczny system oznaczeń cenowych. To spora ulga dla pracowników, wygoda klientów i gwarancja zgodności cen z tymi, które do tej pory widniały na tradycyjnych etykietach. E-cenówki zapewniają jednolite ceny w sieci supermarketów.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Chyba każdy klient spotkał się kiedyś z sytuacją, gdy przy kasie w markecie okazało się, że wybrany przez niego produkt ma inną cenę niż ta, która widniała na etykiecie pod towarem na sklepowej półce. Wysoka konkurencja na rynku sprawia, że spożywczy giganci walczą o klientów poprzez wprowadzanie promocji, gratisów czy rabatów. Zdarza się, że pracownicy nie nadążają ze zmianą cen pod produktem, dlatego czasem wybieramy dany artykuł ze względu na jego atrakcyjną cenę, a dopiero po zakupach zdajemy sobie sprawę, że zapłaciliśmy za dużo.

Odpowiedzią na te problemy ma być właśnie elektroniczny system oznaczeń cenowych. Takie cyfrowe etykiety pozwalają zdalnie wprowadzać wszystkie zmiany w cenach produktów. Na to rozwiązanie zdecydowała się sieć Lidl Polska.

Lidl dopieka Biedronce: e-cenówki i gwarancja jednakowych cen we wszystkich sklepach

Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl firma niemieckiego pochodzenia wprowadziła e-cenówki w odpowiedzi na problemy konkurencyjnej sieci Biedronka z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Chodzi o sprawę mylnego oznaczania cen. Jak pisał w czerwcu portal wirtualnemedia.pl Sąd Apelacyjny prawomocnie podtrzymał karę 115 mln zł grzywny, którą prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył trzy lata temu na właściciela Biedronki za wprowadzające w błąd oznaczenia cen na półkach. To kolejna sądowa wygrana regulatora z Jeronimo Martins Polska.

StarHouse Love tworzy gry osnute wokół erotyki. "W branży erotycznej trzeba słuchać kobiet" [WYWIAD]

E-Cenówki w Lidl Polska

Lidl Polska właśnie zakończył proces instalacji ESL (Electronic Shelf Labeling), czyli systemu elektronicznych oznaczeń cenowych, we wszystkich swoich sklepach. Pierwsze placówki z nowym systemem zostały wyposażone jeszcze w 2022 roku. System ten jest bezpośrednio zintegrowany z systemem zarządzania towarami, co oznacza, że zmiany cen i informacje o produktach są automatycznie przenoszone na e-cenówki.

Lidl Polska podkreśla, że nowe e-cenówki to kolejny krok w stronę obsługi klienta na najwyższym poziomie. Konsumenci mogą sprawdzić ceny produktów oraz otrzymać ważne informacje, takie jak dodatkowe zniżki dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny. To także przynosi korzyści pracownikom, którzy teraz mogą bardziej skupić się na obsłudze klientów.

E-cenówki w Lidlu to rozwiązanie przyjazne środowisku

E-Cenówki przynoszą korzyści nie tylko klientom i pracownikom, ale również środowisku. Dzięki temu rozwiązaniu, Lidl Polska oszczędza papier, tusz, energię elektryczną oraz inne materiały eksploatacyjne związane z drukowaniem i zmianą tradycyjnych cenówek. To krok w kierunku bardziej zrównoważonej działalności.

Dodatkowo dzięki nowemu systemowi  konsumentom łatwiej jest kontrolować wydatki.

ESL składa się z małych wyświetlaczy umieszczonych na półkach w sklepie, bezpośrednio przy produktach. Wyświetlają one różne informacje, takie jak cena produktu, kod kreskowy, nazwa produktu czy dodatkowe informacje promocyjne. System jest zazwyczaj zintegrowany z systemem zarządzania towarami sklepu, co oznacza, że zmiany cen dokonywane w systemie są automatycznie przenoszone na wyświetlacze ESL, niemal w czasie rzeczywistym.

Gastronomia dwóch prędkości. Jak obecnie funkcjonuje rynek

ZOBACZ RÓWNIEŻ